به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی روز سه شنبه افزود: ذیل بسته های تهیه شده از سوی دولت، از ابتدای امسال هدف گذاری برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال در قالب برنامه های چندگانه در استان تهیه شده که ظرف چند روز آینده به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.
وی در خصوص اولین بسته ابلاغی دولت در این خصوص توضیح داد: این بسته با موضوع ارتقای توان تولید ملی به ویژه در بخش کشاورزی شامل تولید گندم،انگور،کشمش و زیتون تهیه شده است.
این مسئول اضافه کرد: در این بسته پیش بینی های لازم برای رونق حداقل یک هزار واحد تولیدی و به دنبال آن افزایش تولید و ایجاد اشتغال صورت گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در خصوص مفاد بسته دوم نیز گفت: در این بسته مباحث مالی و سرمایه گذاری و همچنین جذب حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته شده است.
حبیبی ادامه داد: در بسته سوم ، موضوع تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی مورد توجه قرار گرفته است که هدف گذاری استان برای میزان صادرات غیر نفتی معادل یک میلیارد دلار خواهد بود.
وی اضافه کرد: در این راستا 182 صادر کننده شناسایی شده اند و در خصوص چگونگی افزایش صادرات آنها بررسی و اقدامات کارشناسی لازم صورت گرفته است.
این مسئول تصریح کرد: در چهار بخش صنعت،کشاورزی،گردشگری و ساختمان و مسکن نیز تقسیم بندی های لازم صورت گرفته تا در حوزه ها نیز به اهداف صادرات غیر نفتی برسیم.
حبیبی در خصوص بسته چهارم که به اشتغال و توانمند سازی نیروی کار اختصاص دارد نیز گفت: در این راستا ایجاد حداقل 20 هزار شغل برنامه ریزی شده و همچنین توانمند سازی در حوزه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز تدارک دیده شده است.
وی به بسته پنجم نیز اشاره کرد و افزود: این بسته با موضوع جذب، توسعه و تعمیق فناوری است و به حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره دارد.
این مسئول اظهار کرد: در استان قزوین 29 شرکت دانش بنیان وجود دارد که براساس مفاد این بسته باید به 50 شرکت افزایش یابند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد : علاوه بر پنج بسته ذکر شده ، نگاه ویژه ای نیز به چند بخش دیگر در جهت ایجاد رونق تولید و اشتغال صورت گرفته است که از جمله آنها بخش مسکن است.
حبیبی به بخش معدن نیز اشاره کرد و گفت: استان قزوین ظرفیت های بسیار بالایی به ویژه در طارم،الموت و تاکستان در این حوزه دارد که برنامه ریزی های لازم برای استفاده از این ظرفیت ها به عمل آمده است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.