به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز سه شنبه در دیدار عضو هیات ‌مدیره و نماینده تام‌الاختیار شرکت ایران‌خودرو با وی، افزود: با مذاکرات انجام شده مشکلات ساخت شهرک ایران خودرو به زودی برطرف می شود.
استاندار قزوین اضافه کرد: یک شرکت قطعه ساز خودرو آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این شهرک پس از اخذ مجوزهای لازم اعلام کرده است که اشتغال زایی 300 نفری را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه برای کمک به ساخت شهرک تخصصی قطعه‌ سازی آمادگی کامل داریم،افزود: باید امکانات و زیر ساخت های لازم برای احداث شهرک ایران خودرو در سریع ترین زمان ممکن فراهم شود و همه دستگاه ها مجوزهای لازم را در کمترین زمان ممکن در این خصوص اعطا کنند.
همتی با ابراز علاقه مندی از احداث شهرک ایران خودرو در استان قزوین،گفت: راه اندازی این شرکت در قزوین، اهمیت این استان در عرصه تولید به عنوان قطب صنعت قطعه سازی کشور را بیش از پیش می کند.
وی تاکید کرد: باید ظرف 15 روز به مطالبات شرکت ایران خودرو برای احداث این شهرک رسیدگی شود و کلیه مجوزهای لازم از قبیل سند زمین، انشعابات آب، برق و گاز و ارائه تسهیلات و معافیت های مالیاتی ظرف یک هفته توسط دستگاه های اجرائی صادر شود.
استاندار قزوین خاطر نشان کرد: کوتاه کردن فرایندهای سرمایه گذاری، رفع موانع تولید و صدور سریع مجوزها در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است بنابراین ما از لحاظ اعطای تسهیلات و پیگیری برای رفع موانع ایجاد شهرک صنعتی ایران خودرو مشکلی نخواهیم داشت.
وی در ادامه بر افزایش کیفیت در تولید محصولات تاکید کرد و گفت: باید به سمت ارتقای کیفیت محصولات و پایین آوردن قیمت تولید حرکت کنیم تا جایگاه خوبی در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه مردم امروزه به دنبال محصول با کیفیت هستند،افزود: اگر محصولات ایرانی با کیفیت بالا تولید شوند، مردم قدرت خرید خود را در جهت تهیه اجناس ایرانی هدایت خواهند کرد و بازار داخلی رونق خواهد یافت.
محمدعلی قاسمی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قزوین نیز در این دیدار گفت: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان آمادگی لازم برای کمک به ساخت شهرک ایران خودرو را دارند زیرا اعتقاد ما بر این است با اجرای این طرح می توان گام موثری در راستای ایجاد اشتغال، افزایش تولید و رونق اقتصادی قزوین برداشت.
مصطفی پارسا، عضو هیات ‌مدیره و نماینده تام‌الاختیار شرکت ایران‌خودرو نیز در این دیدار گفت: امیدواریم با همت مسئولان قزوین، هرچه سریعتر موانع چندین ساله احداث و راه اندازی این شرکت در استان برطرف شوند و هرچه سریعتر واحدهای قطعه ساز و سرمایه گذاران فعالیت های خود را در این شهرک آغاز کنند.
احداث شهرک صنعتی ایران خودرو در تاکستان که از 18 سال قبل مطرح و در دهه 80 کلید خورد به دلیل محقق نشدن تعهدات شرکت ایران خودرو، اختلاف در پرداخت اجاره بهای زمین واگذار شده و همچنین بروز پاره ای از مسائل و مشکلات حقوقی-قضایی که منجر به ورود دستگاه های نظارتی همچون بازرسی و دیوان محاسبات شد، تاکنون بلاتکلیف مانده و عملیاتی نشده است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.