به گزارش ایرنا،فریدون همتی روز دوشنبه در همایش بزرگداشت مفام معلم که با عنوان اردیبهشت هنر در حوزه هنری قزوین برگزار شد،افزود: حوزه فرهنگ و هنر زیرساخت و زیربنای اجتماع و زبان فرهنگ و هنر بهترین ابزار برای اصلاح امور جامعه در تمام ابعاد به شمار می رود.
وی با انتقاد از اینکه در حوزه فرهنگ هرکسی به خود اجازه داده که در امور آن دخالت کند،اضافه کرد: ما باید با تکیه بر سرمایه های هنری و واگذاری امور آنها به خودشان، فضای اجتماع و اقتصاد را به سمت اصلاح پیش ببریم.
همتی با تاکید بر اینکه باید روح اصلی هنر و فرهنگ ایرانی-اسلامی در زندگی و جامعه ما حاکمیت یابد،گفت: با شناسایی نقاط ضعف و قوت حوزه فرهنگ باید جامعه را در مسیر پیشبرد و تعالی قرار دهیم.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای هنری قزوین در رشته هایی چون خوشنویسی، تعزیه و نقاشی گفت: بسیاری از مسائل و نیازهای فرهنگی جامعه از جمله فرهنگ کار، پس انداز و قناعت و سایر امور را می توان با کمک هنرمندان فرهیخته در جامعه ترویج کرد.
همتی، عقب ماندن کار مردم در ادارات، علاقه جوانان به پشت میز نشینی و نبودن روحیه تلاش را از مصادیقی عنوان کرد که هنرمندان و دست اندرکاران حوزه فرهنگی باید برای اصلاح آن نقش آفرینی کنند.
وی در ادامه با تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد آیت الله مطهری گفت: ابعاد شخصیت و تفکر شهید مطهری هنوز هم به درستی کشف نشده و تفکر و آثار او همچنان در جامعه مانند ستاره ای پرنور می درخشد که باید از این درخشش برای رشد و تعالی خود استفاده ببریم.
سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین نیز در ادامه این مراسم با تبریک روز معلم گفت:فلاسفه اسلامی منشاء تمام زیبایی ها را در وجود زیبای حقیقی یعنی خداوند می دانند.
مریم بیدخام از معلمی به عنوان شغل انبیای الهی یاد کرد و افزود: خداوند در نخستین آیات قرآن کریم، خود را معلم می داند و پس از ذات احدیت، پیامبر اکرم(ص)و سایر ائمه معصومین(ع) نیز در کسوت تعلیم و تربیت انسان ها قرار می گیرند.
وی از معلمان به عنوان پاک ترین، شریف ترین، بی ادعاترین و با ارزش ترین افراد جامعه یاد کرد و گفت: از این رو توجه به معیشت و رفاه این قشر باید مورد توجه جدی قرار داشته باشد.
این مسئول، روز معلم را بهانه خوبی برای این دانست که صدای این قشر فرهنگی بیشتر شنیده شود چرا که هرگونه تلاش و خدمت برای معلمان، سرمایه گذاری برای تربیت بهتر نسل آینده است.
در پایان این مراسم از چند تن از هنرمندان و دست اندرکاران فرهنگ و هنر قزوین از جمله حسن پایگردی از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس، حامد مکملی در حوزه نمایش،قاسم انصاری به عنوان پژوهشگر، رقیه عزیزی در رشته تذهیب، مرتضی نجفی در حوزه نمایش و حسن یوسفی مدرس دانشگاه و پژوهشگر نقاشی تقدیر شد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.