به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در نشست توجیهی مدیران گروه های تلگرامی و فعالان شبکه های اجتماعی، انتخابات را موضوع اصلی کشور در زمان حاضر دانست و افزود: باید به فرمایش های مقام معظم رهبری در این خصوص توجه کرده و دستگاه های نظارتی و مردم و مسئولان برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید به عنوان یک تکلیف به انتخابات نگاه کرده و همه مردم را پای صندوق های رای بیاوریم، از فعالان فضای مجازی خواست به برپایی پرشور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات کمک کنند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: اگر می خواهیم به اهداف خود دست یابیم، راه رسیدن به آن بی قانونی نیست چرا که نه تنها به مقصد نخواهیم رسید بلکه برعکس مقصود حرکت خواهیم کرد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه در راه نشستن بر کرسی خدمت گذاری بی قانونی معنا ندارد، از فعالان شبکه های اجتماعی خواست با تخلف خود، برای دنیای دیگران آخرت خود را از دست ندهند.
وی اضافه کرد: در مقاطعی از زمان همچون انتخابات برخی اقدام ها شامل تهمت،افترا،تخریب و نشر اکاذیب مباح شمرده می شود در حالی که این اعمال عبور از چراغ قرمز های نظام محسوب می شود.
این مسئول قضائی با بیان اینکه در یکی از پرونده های اخیر مربوط به تخلف در فضای مجازی مورد مربوطه در مدت 24 ساعت رسیدگی شد، خطاب به فعالان فضای مجازی گفت: شما به نمایندگی از سایرین،پیام رسان این مشسن به دیگران باشید تا آنها نیز از خطوط قرمز ها تجاوز نکنند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: برخی افراد با نظر سنجی در فضای مجازی خیلی از مطالب را برعکس منتقل می کنند که این اقدام نیز جرم محسوب می شود.
این مسئول قضائی بر لزوم مطالعه قوانین رایانه ای از سوی فعالان فضای مجازی،گفت: اعضای گروه ها حق ندارند هر پستی را در فضای مجازی منتشر کنند و مدیران آنها باید فضا را مدیریت و کنترل کنند.
وی با بیان اینکه برخی کانال های تلگرامی از عناصر خارجی و ضد نظام سرچشمه می گیرند، گفت: این عناصر معاند برای تشویش اذهان عمومی تلاش می کنند و اطلاعات نادرست به آنها می دهند و ما نباید اجازه دهیم آنها در سرنوشت ما دخالت کنند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه با اشاره به اینکه رصد کردن کانال ها کار مشکلی نبوده و به راحتی با متخلفان شناسایی و با آنها برخورد می شود،افزود: نباید فضای مجازی را به تهدید تبدیل کنیم بلکه برعکس باید از آن برای رشد کشور استفاده کنیم.
معاون دادستان قزوین نیز در ادامه این نشست، انتشار هرگونه محتوا به منظور ترغیب،تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات،تشویش اذهان عمومی،سیاه نمائی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور،ایجاد اختلافات بین اقشار جامعه خصوصا از طریق طرح مسائل قومی و نژادی،انتشار هرگونه نتایج نظرسازی و نظرسازی کاذب را از جمله موارد خلاف قانون انتخابات ذکر کرد که ارتکاب آن پیگرد قانونی خواهد داشت.
منصور مختاری افزود: مدیران گروه های تلگرامی باید توجه کنند که انتشار و تبلیغ علائم تحریم انتخابات،استفاده غیرمجاز از سایت ها و وبلاگ های متعلق به دستگاه های دولتی یا موسساتی که دارایی آنها از اموال عمومی است به منظور تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و ایجاد هرگونه تغییر و تحریف فیلم،صوت یا تصویر نامزدهای انتخابات برای هتک حرمت و حیثیت آنها خلاف قانون بوده و با برخورد قضائی مواجه خواهد شد.
29 اردیبهشت ماه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.