به گزارش ایرنا، پیمان پیرمرادی بعدازظهر یکشنبه در نشست شورای مسکن استان قزوین افزود: در گذشته و زمانی که رونق مسکن در جامعه رواج داشت، دریافتی های شهرداری ها و سایر دستگاه ها از جمله بیمه و نظام مهندسی ساختمان آن چنان مشهود نبود اما با وقوع رکود در این بخش باید ملاحظات و تغییر رویه هایی در این خصوص صورت پذیرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر و در بخش کارهای نیمه تمام مسکن مهر نیز باید مردم را وارد کار کنیم و در حوزه بافت فرسوده شهری نیز می توانیم با تدابیر مناسب پاسخگوی بسیاری از تقاضاها باشیم.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: در بخش صدور پروانه ساختمانی سال گذشته 750 هزار متر مربع پروانه ساخت در شهرهای استان صادر شد که این میزان در مقایسه با سال 94 با کاهش چشم گیر روبرو بوده است.
ایرج زاهدپور افزود: متاسفانه در حال حاضر مشوق های لازم را برای سازندگان خود در اختیار نداریم که این مساله می تواند با در نظر گرفتن بسته های حمایتی مناسب، اقبال سازندگان به ساخت و ساز را به دنبال داشته باشد.
سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین هم در این نشست گفت: اصولا انگیزه برای ساخت و ساز زمانی پیش می آید که منفعتی از سوی سازنده یا مالک ایجاد شود و تا زمانی که برای صدور یک پروانه ساختمانی وجوه بالایی دریافت می شود، رکود حاکم در این حوزه همچنان پابرجا خواهد ماند.
عباس پورقادر با اشاره به اینکه هنوز هم بافت های فرسوده شهری برای ما جای کار زیادی دارد که باید به آن توجه ویژه ای داشت، یادآور شد: بسته های تشویقی را می توان در مراحل مختلف و با سازو کارهای مناسب به متقاضیان ارائه داد تا آنان با اشتیاق فراوان جذب مقام سازی و بهسازی بناهای خود شوند.
در ادامه این نشست، مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: مانده تسهیلات بانک مسکن استان 280 هزار میلیارد ریال است که در این رابطه رتبه نخست را در شبکه بانکی کشور داریم.
سیداصغر حسینی، میزان پرداختی تسهیلات سال گذشته این بانک را 2 هزار و 440 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در بخش ارائه تسهیلات بانکی متاسفانه استان قزوین در رتبه 29 کشور قرار دارد که این مساله به استقبال نکردن شهروندان برای دریافت وام بازمی گردد.
وی اضافه کرد: در راستای تحریک تقاضای وام بانکی اقدام های موثری از جمله افزایش وام خرید از 200 میلیون به 800 میلیون ریال و واگذاری یک میلیارد و 200 میلیون ریالی تسهیلات به خانه اولی ها با نرخ سود 9.5 درصد صورت گرفته است.
حسینی در خصوص ارائه تسهیلات وام بانکی به بافت فرسوده نیز گفت: سپرده گذاران این نوع وام می توانند با سپرده گذاری، وام خود را با نرخ سود هشت درصد دریافت کنند اما متاسفانه بسیاری از شهروندان از نوع واگذاری و میزان این نوع وام اطلاعاتی در دست ندارند.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.