به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی افزود: با همکاری مناسب وزارت نفت و به ویژه شرکت گاز استان قزوین، سوخت گاز طبیعی در دولت تدبیر و امید جایگزین سوخت مازوت شد که در مقایسه با مدت مشابه سالهای 93 و 94 به ترتیب افزایش 100 و 17 درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: البته در چند روز محدود از سال گذشته به دلیل کاهش شدید دمای هوا و افزایش مصرف سوخت گاز طبیعی در مصارف خانگی و همچنین برای جلوگیری از قطع گاز هموطنان در استان های شمالی کشور و جلوگیری از اختلال در شبکه برق رسانی، نیروگاه شهید رجایی در مقطعی کوتاه سوخت مازوت را جایگزین گاز طبیعی کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در پایان اظهار کرد: در شرایط استفاده از سوخت مازوت نیز نیروگاه شهید رجایی با کاهش ظرفیت تولیدی واحدهای مولد برق به میزان 50 درصد ظرفیت اسمی و خروج تعدادی از واحدهای مولد از مدار تولید، میزان انتشار گازهای خروجی از دودکش نیروگاه را به شدت کاهش داد.
نیروگاه شهید رجایی قزوین در سال 1362 به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های ملی پس از انقلاب اسلامی ایران و با هدف تامین بخشی از برق مورد نیاز کشور در استان قزوین به بهره برداری رسید.
نفت کوره یا مازوت یکی از هیدروکربن‌های نفتی است که در مراحل تصفیه نفت خام پس از اتر و بنزین و نفت چراغ به‌دست می‌آید و چون سیاه رنگ است به نام نفت سیاه نیز خوانده می‌شود.
این ماده ارزان‌ترین ماده سوختنی برای کوره حمام‌ها و تنور نانوایی‌ها و موتورهای دیزل و برخی نیروگاه‌ها است اما از نامرغوب‌ترین سوخت‌های حاصل از هیدروکربن‌های نفتی به شمار می رود.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.