به گزارش ایرنا، کامران لشگری شنبه شب در نشست شورای هماهنگی بانک های استان که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: بهین یاب بخشی از تسهیلات درنظر گرفته شده در راستای اجرای طرح رونق تولید است.
این مسئول ادامه داد: استان قزوین با ثبت 2 هزار و 164 واحد در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات از نظر تعداد رتبه دوازدهم و نیز با انجام 519 مورد نظارت در رابطه با هزینه کرد تسهیلات ارائه شده رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
لشگری ادامه داد: در بخش پرداخت تسهیلات بهین یاب از 683 مورد پرداختی، 324 مورد به حوزه صنعت با سه هزار و 487 میلیارد ریال و 359 مورد به حوزه کشاورزی با یک هزار و 177 میلیارد ریال اختصاص داشته است.
وی با اشاره به تعداد پرداخت های مستقیم تسهیلات علاوه بر وام های بهین یاب به طرح های نیمه تمام تولیدی و معرفی شده به بانک های عامل استان،اضافه کرد: در این رابطه بانک های ملی با 106 فقره، کشاورزی با 99 فقره،سپه با 89 فقره، تجارت با پرداخت 74 فقره، ملت با 68 فقره، صادرات با 55 فقره،صنعت و معدن با 34 فقره، رفا کارگران با 23 فقره، توسعه تعاون با 19فقره، توسعه صادرات با 6 فقره و آینده و پارسیان هر یک با سه فقره، شهر با 2 فقره و سامان و کارآفرین هر یک با یک فقره در پرداخت تسهیلات بهین یاب فعال بوده اند.
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران قزوین نیز در این نشست گفت: با توجه به تخصیص یک هزار وام مسکن به خانواده های معظم شاهد و ایثارگر استان در سال گذشته، مرحله نخست اعطای این وام ها با واگذاری 241 فقره از سوی هفت بانک عامل استان به اتمام رسیده است.
غلامرضا حقایق پور با اشاره به اینکه برای واگذاری مرحله دوم نیز در حال رایزنی با بانک های عامل هستیم، یادآور شد: نظر به اینکه در حال اتمام سال مالی هستیم از بانک ها می خواهیم با توجه به اینکه منازل خریداری شده از محل این وام در رهن بانک ها قرار می گیرد، بانک های عامل در سرعت بخشیدن به واگذاری وام ایثارگران تلاش بیشتری کنند.
مدیر شعب بانک ملی استان قزوین نیز در این نشست با اشاره به معوقات موجود در حوزه مسکن روستایی، گفت: متاسفانه این مساله مشکل بزرگی را پیش روی بانک ها قرار داده است.
سیامک عباسی افزود: با توجه به معوقات وام های مسکن روستایی با گذشت حدود 9 سال، از دریافت کنندگان این نوع وام خواسته شده تا حداقل اصل وام را به بانک بازگردانند، در این راه نیازمند یاری و مساعدت فرمانداران، بخشداران و دهیاران هستیم.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.