به گزارش ایرنا،سالار قاسمی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد،افزود: در سال های گذشته معلم نمونه بر اساس فرم ها و دستورالعمل های اداری انتخاب می شد اما از سال قبل بر اساس سند تحول بنیادین،وزارت آموزش و پرورش به دنبال آن است معلمانی برجسته شوند که حالت مرجعیت برای سایر معلمان داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه تجلیل از مقام معلم نباید تنها به روز معلم منحصر شود، از انتخاب 255معلم نمونه منطقه ای،21 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری به مناسبت هفته معلم خبر داد.
قاسمی،ایجاد انگیزه و توانمندی مضاعف در بین فرهنگیان و فراهم کردن شرایط رقابت سالم و سازنده در بین معلمان را از جمله اهداف تکریم مقام معلم عنوان کرد و از شورای آموزش و پرورش خواست نسبت به ابلاغ فرمانداران جهت تشکیل ستادهای بزرگداشت مقام معلم در سطح شهرستان و بخش های تابعه برای تجلیل از معلمان منتخب اقدام کرده و همکاری کند.
وی در ادامه از شروع ساخت چند طرح عمرانی آموزش و پرورش قزوین در هفته معلم خبر داد و گفت: در همین رابطه عملیات اجرایی ساخت سومین مدرسه اتمی کشور پس از مشهد و تهران در هفته معلم در زمینی با وسعت چهار هزار متر مربع با 150میلیارد ریال اعتبار در قزوین آغاز خواهد شد.
قاسمی همچنین کلنگ ساخت مرکز درمانی فرهنگیان در مهرگان را نیز از دیگر طرح های عمرانی این اداره کل ذکر کرد که با سه میلیارد ریال اعتبار توسط یکی از خیران قزوینی انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین،برگزاری همایش تجلیل از معلمان بازنشسته متولد سال1330،تجلیل از معلمان فرزند شاهد و افتتاح نمایشگاه پژوهش در فرهنگ اقوام و ملل را نیز از مهم ترین برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم اعلام کرد.
در پایان این نشست از معصومه حمیدی دانش آموز برگزیده پنجمین مسابقات بین المللی دانش آموزی قرآن کریم با خضور خانواده وی تقدیر و تجلیل شد.
استان قزوین دارای 15 هزار و 529معلم شاغل و 8هزار فرهنگی بازنشسته است.
12 تا 18 اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان هفته معلم نام گذاری شده است.

7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.