به گزارش ایرنا، صدیقه ربیعی روز جمعه در مراسم هفته سلامت با محوریت خانواده سالم در بخش مرکزی البرز افزود: تاثیرات متقابل فرد و جامعه بر یکدیگر انکار ناپذیر می باشد بنابراین جامعه سالم بدون شک در برگیرنده خانواده های سالم است.
این مسئول خاطرنشان کرد: خانواده های سالم با پرورش فرزندانی سالم درهای سلامت و سازندگی را بر روی جامعه می گشایند.
ویریال یکی از نیازهای اساسی والدین و معلمان در حوزه تربیت و پرورش اخلاقی کودکان را برقراری ارتباط سالم با آن ها عنوان کرد و افزود: ارتباط صحیح بین پدر و مادر و روابط سالم آنان با کودکان و فرزندان اولین و مهم ترین زمینه رشد و پرورش مناسب اخلاقی نونهالان است.
بخشدار مرکزی البرز با بیان اینکه بهترین ملاک و معیاری که بر اساس آن تربیت و کیفیت پرورش اخلاقی کودکان را می توان مورد ارزیابی و دقت قرار داد، شبکه ارتباطی اعضای خانواده با یکدیگر است، گفت: به همین دلیل خانواده را امروزه به عنوان یک سیستم ارتباطی تعریف می کنند که سلامت جامعه بازتابی از سلامت این سیستم است.
ربیعی اظهار کرد: دست یابی به جامعه سالم در گرو سلامت خانواده و خانواده سالم در گرو برخورداری افراد آن از سلامت روانی و جسمی و داشتن ارتباط مطلوب با یکدیگر است و باید یاداور شد یکی از عوامل موثر در سلامت خانواده برقراری ارتباط مطلوب بین نسل ها و اجرایی کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
بخشدار مرکزی البرز با بیان اینکه باید سبک زندگی ایرانی اسلامی را در بطن زندگی خود جاری سازیم، تصریح کرد: زندگی پر مشغله امروز به ویژه در شهرهای بزرگ و گرایش بیشتر مردم به زندگی ماشینی و استفاده از وسایل نقلیه، محیط زیست و در نتیجه تعادل و آرامش شهروندان را نیز دچار اسیب می کند.
وی با بیان اینکه باید برای داشتن یک زندگی سالم برنامه ریزی کنیم، از تعادل و میان روی به عنوان یکی از شاخص های زندگی سالم یاد کرد و در پایان گفت: در تمام جنبه های زندگی، تعادل و میانه روی راز موفقیت است و در تمام عالم هستی تعادلی ظریف برقرار می باشد که نظام هستی را پابرجا نگه میدارد.
یک تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نام گذاری شده است.
بخش مرکزی البرز به مرکزیت الوند از توابع شهرستان البرز است.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.