فهیمه لزگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهام عدالت با هدف واگذاری سهام به اقشار کم درامد شکل گرفت و در واقع ارائه واگذاری سهام بخشی از شرکت های دولتی بود که در اواخر سال 84 از سوی دولت برای 6 دهک پائین درآمدی جامعه در نظر گرفته شد.
این مسئول یادآور شد: اهداف اجرای این طرح شامل توزیع متعادل درآمد،افزایش ثروت و ایجاد درآمد دائمی برای خانواده های کم درآمد، تسریع در روند خصوصی سازی و گسترش سهم تعاون در اقتصاد کشور بوده است.
وی اضافه کرد: دولت مصوب کرده سهم سهام عدالت برای هر فرد 10 میلیون ریال و حداکثر سقف مورد نظر برای هر خانوار نیز 50 میلیون ریال باشد و این مبلغ در اقساط 10 ساله از محل سود سهام به خزانه دولت واریز می شود.
این مسئول ادامه داد: در پایان سال 94، دوره 10 ساله یاد شده به پایان رسید و بر اساس قانون دولت مکلف است سود سهام در سال 95 را به حساب سهامدارن واریز کند و دیگر مجاز به واریز سود به حساب خزانه نیست.
لزگی اضافه کرد: در اواخر سال 95 صورتحساب ارزش سهام تصفیه شده از محل سود در سایت samanese.ir به آگاهی مردم رسانده شد تا آنها در صورت تمایل، مبلغ باقی مانده تا سقف 10 میلیون ریال را نیز واریز کنند.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 94 برای خانوار زیر پنج نفر ارزش سهام تصفیه شده از محل سود هر یک به میزان 5 میلیون و 330 هزار ریال بوده است، گفت: افرادی که مایل به رساندن سهم خود به میزان از پیش تعیین شده یعنی 10 میلیون ریال هستند، می توانند با دریافت قبض از سامانه samanese.ir و مراجعه به شعب بانک ملی، مابقی آن را به هر میزان که مایل بودند، واریز کنند.
به گفته وی، فرصت داده شده به سهامداران برای مابقی واریزی سهام تا پایان شهریور ماه سال جاری در نظر گرفته شده و در غیر این صورت تنها مالک سهام به ارزش پنج میلیون و 330 هزار ریال بوده و از این پس سود همین مبلغ سهام رادریافت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: افرادی که هم اکنون تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد هستند نیازی به واریز مابقی وجه سهام خود را ندارند زیرا پیش از این از تخفیف 50 درصدی برخوردار بوده اند.
این مسئول اضافه کرد: سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir آماده دریافت شماره حساب شبا از مشمولان بوده و طی 15 روز صحت شماره حساب تائید شده و در صورت وجود ایراد، از طریق پیامک به افراد اعلام می شود.
لزگی ادامه داد: مشمولان سهام عدالت باید با مراجعه به شعب بانک های عامل، استفاده از دستگاه های خودپرداز، اینترنت بانک و یا تلفن بانک شماره شبا برای حساب خود دریافت کرده و با مراجعه به سامانه یاد شده، شماره خود را ثبت کنند.
به گفته وی، مشمولان سهام عدالت باید برای هر یک از افراد خانوار اعم از همسر و فرزندان خود شماره حساب شبای جداگانه ثبت کنند زیرا سود سهام مانند یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز نمی‌شود.
لزگی، زمان پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان را نیمه دوم سال جاری اعلام و افزود: میزان سود برای مشمولانی که ارزش سهام آنها 10 میلیون ریال است حدود 9 تا 10 میلیون ریال پیش بینی شده است.
وی در پایان یادآور شد: به سهامداران تاکید می شود به هیچ عنوان اطلاعات حساب خود را در اختیار افراد ناشناس قرار نداده و برای ثبت شماره شبا خود نیز تنها از طریق سامانه www.samanese.ir اقدام کنند.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.