به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در آئین اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، دوره نوجوانی را از حساس ترین دوران زندگی انسان دانست و افزود: این دوره با پدیده های نوظهوری مواجه بوده و از سوی دیگر امروز حفظ و تربیت نوجوانان به علت مواجهه آنان با برخی رفتارهای پرخطر، قدری با گذشته ها متفاوت است بنابراین والدین و معلمان باید این قشر را با آسیب های اجتماعی آشنا کنند.
وی، سوء مصرف مواد مخدر، انحرافات جنسی، خودکشی ، فرار از مدرسه و منزل را از جمله رفتارهای پرخطری عنوان کرد که دوره نوجوانی را به دوره ای حساس و مهم در زندگی تبدیل کرده است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه رفتارهای پرخطر هزینه های سنگینی بر کشور تحمیل می کند، افزود: مطالعه کتاب های مفید و استفاده از تجربیات موفق در حوزه های تربیتی می تواند نقش موثری در پیشگیری از رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان داشته باشد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین، نقش خانواده ها را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر بسیار مهم دانست و گفت: خانواده ها با کنترل و نظارت منطقی می توانند کمک زیادی به پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشند و معلمان و فرهنگیان نیز در این خصوص بسیار موثر هستند.
وی در ادامه با اشاره به تبلیغاتی که دانش آموزان را برای مصرف مواد مخدر هدف قرار داده اند،گفت: 800 شبکه رسمی در دنیا برای کشورهای اسلامی و در حال توسعه در حال تبلیغ استفاده از مواد مخدر هستند که این یک خطر بزرگ است بنابراین باید تمام توان و تلاش خود را برای تربیت صحیح نوجوانان به کار گیریم.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در ادامه این مراسم، نشاط و سلامت در مدارس را یک ضرورت انکارناپذیر خواند و گفت: در دوره سه سال نخست تحصیلی باید مهارت های پایه در حوزه سلامت و بهداشت به دانش آموزان آموزش داده شود.
عین الله صادقی، هدف جشنواره نوجوان سالم را پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محورهای گرایش به مواد مخدر، روان‌گردان و سوء مصرف مواد مخدر و پیشگیری از گرایش به خشونت ذکر کرد.
وی، ارتقای دانش، مهارت نه گفتن و کنترل خشم را سه مساله مهم که خانواده باید به دانش آموزان فرا دهند خواند و افزود: در این راستا امسال 16 برنامه در حوزه بهداشت و سلامت ویژه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی استنان اجرا شد.
صادقی در پایان افزود: در سال جاری 52 هزار و 460 دانش آموز استان تحت پوشش برنامه های سلامت قرار گرفته اند و بیش از 17 هزار دانش آموز نیز در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تحت آموزش بودند.
در ششمین دوره جشنواره نوجوان سالم و چهارمین جشنواره ابتکارات فرهنگیان 12هزار و 489 اثر به دبیرخانه ارسال شد که با داوری آنها 184 نفر از صاحبان آثار برتر و فعالان جشنواره در اختتامیه تقدیر شدند.
7388*6128
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.