به گزارش یکشنبه شب ایرنا، فریدون همتی در آئین افتتاح طرح های اقتصادی استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه قزوین استانی صنعتی و کشاورزی است و ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد‌ سال گذشته یک هزار و 107 واحد تولیدی با اجرای طرح رونق تولید در بخش صنعت و کشاورزی احیا شدند که نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی جدید داشت.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در شرایط مطلوب پیش از تحریم‌ها میزان صادرات کالا از استان قزوین به خارج 350 میلیون دلار بود که این رقم در سال گذشته 430 میلیون دلار هدف‌گذاری شده بود اما به لطف برجام و گشایش های حاصل شده این رقم به 675 دلار میلیون رسید.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید و تامین امنیت غذایی نیز سال گذشته در استان قزوین 264 هزار تن گندم به شکل تضمینی توسط دولت از کشاورزان خریداری شد که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم گیری داشت و یک رکورد بود.
استاندار قزوین به دستاوردهای کشاورزی دولت نیز اشاره کرد و گفت: براساس آمارها از سال 74 تا 92 در قزوین شاهد اجرای 21 هزار هکتار آبیاری قطره ای بودیم که 10 هزار هکتار آن توسط بخش خصوصی بود اما در آغاز دولت تدبیر و امید پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزان استان به روش های نوین آبیاری مجهز شدند و در سفر نخست ریاست جمهوری نیز مقرر شد 20 هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری قطره‌ای تجهیز شود.
همتی در ادامه به دیگر خدمات صورت گرفته در سایر حوزه ها اشاره کرد و به رشد قابل توجه شاخص هایی چون کمک به محرومان از طریق اعطای تسهیلات اشتغال زایی، افزایش تخت های بیمارستانی و گسترش ظرفیت انرژی های نو در استان قزوین در دوران دولت تدبیر و امید پرداخت.
6101* 3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.