به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این طرح ها در زیر بخش آب و خاک ، باغبانی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و دام و طیور با اعتباری معادل یک هزار و 305 میلیارد و 400 میلیون ریال از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.
با بهره برداری از این طرح ها برای یک هزار و 859 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان قزوین شغل ایجاد شده است.
افتتاح 238 پروژه سامانه نوین آبیاری در سطح 10 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی با اعتباری معادل 891 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 700 نفر از دیگر طرح های افتتاحی بود.
در دور اول سفر کاروان تدبیر و امید به استان قزوین برای سال96-95 و در راستای پروژه های اصلی اقتصاد مقاومتی و مورد حمایت دولت مقرر شده بود که 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شوند که تاکنون 6 هزار هکتار عملیاتی شده است.
بهره برداری از مجتمع کشت و صنعت افق قلعه پارسیان درشهرستان بوئین زهرا با ظرفیت یک هزار راس گاو شیری و تولید سالانه پنج هزار تن شیر و 50 تن گوشت قرمز و اشتغالزائی 50 نفر از دیگر طرح های افتتاحی امروز بود.
تجهیزات این واحد دامی از نوع فری استایل است که برای راه اندازی آن افزون بر240 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
در ساخت و تکمیل این واحد تولیدی از آخرین فناوری های روز دنیا استفاده شده و با توجه به ایجاد زیرساخت های لازم ظرفیت نهایی این واحد به 2 هزار و 500 رأس خواهد رسید.
راه اندازی دوباره شرکت مهرگستران سیمرغ زیاران پس از 10 سال تعطیلی در شهرستان آبیک نیز از دیگر طرح های افتتاحی در این سفر بود.
این شرکت با ظرفیت 25 هزار راس پرواربندی بره و 12 هزار و 500 راس پرواربندی گوساله است و سالانه 6 هزار و 500 تن گوشت قرمز تولید می کند و دارای 100 نفر اشتغال است.
برای راه اندازی مجدد این واحد تولیدی بیش از 100 میلیارد ریال هزینه شده است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.