به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز شنبه در نشست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان افزود: پانزدهمین مرکز دارالقرآن در مرکز استان با نام حضرت آیت الله باریک بین (ره) راه اندازی خواهد شد.
وی اضافه کرد: بیشتر نمازخانه های مدارس استان نیز در این چهار سال شروع به ساخت و در حال حاضر هشت نمازخانه نیز در این مدت افتتاح شده است.
قاسمی با اشاره به افزایش 100درصدی گفتمان های دینی در مدارس استان در چهار سال گذشته، ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ آموزش و پرورش، شرکت فعالانه 110 هزار دانش آموز در طرح آموزش عملی نماز است.
وی همچنین با اشاره به ارائه طرح آموزش عملی نماز از پایه اول تا ششم دبستان،گفت: هم اکنون 350 روحانی در مدارس فعالیت داشته و 600 نفر از روحانیون به مناسبت های مختلف در مدارس حضور پیدا می کنند.
قاسمی، طرح امین را از دیگر طرح های دینی آموزش و پرورش در مدارس اعلام کرد که هم اکنون در 42 واحد آموزشی با حضور روحانیون اجرا می شود.
وی، برگزاری 25 همایش تربیت دینی برای اولیا و آموزش های خانواده با سرفصل های نماز در مدارس و همچنین فعالیت 25 مدرسه در طرح پیوند مسجد و مدرسه، ساخت 14 سرود فاخر با زبان هنر درباره ائمه اطهار(ع)،کسب رتبه 10 در مسابقات کشوری را از دیگر دستاوردهای این اداره کل در حوزه فعالیت های قرانی و پرورشی اعلام کرد.
قاسمی، حضور دانش آموزان در جشن های تکلیف را نیز جزو برنامه های دینی آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا در روز 15 اردیبهشت ماه، 18 هزار دانش آموز در میعادگاه های نماز جمعه به مناسبت جشن تکلیف و مرجع شناسی حضور خواهند داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: آموزش و پرورش در کنار ائمه جمعه و روحانیت معزز تمام تلاش خود را در جهت تربیت نسلی به دور از آسیب های اجتماعی به کار می بنند.
قاسمی، رهبر شناسی و امام شناسی را در دوران نوجوانی بسیار مهم دانست و در پایان افزود: جایگاه ولایت و امامت از برکات انقلاب اسلامی است و باید با جدیت مدنظر قرار گیرد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.