به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سالار قاسمی ظهر امروز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین که در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در جامعه کنونی خیرین از جایگاه و نقش ویژه‌ای در جامعه برخوردار هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت مدرسه‌سازی توسط خیران، جلسه مجمع خیرین در تمام 14 منطقه آموزش و پرورش استان قزوین برگزار و مسائل مربوط به اقدامات خیرین و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: میزان تعهد خیرین مدرسه‌ساز در دولت تدبیر و امید بسیار مطلوب بوده به طوری که تعهد خیرین 2 برابر تعهد دولت بوده است.

قاسمی با بیان این مطلب که خیرین در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نقش دارند، عنوان کرد: براساس آمارها بیش از 95 درصد پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان قزوین در دولت یازدهم تکمیل شده که در این امر خیرین نقش ویژه‌ای را ایفا کردند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش دستگاهی حاکمیتی، سرمایه‌ای و استراتژیک است که همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای ارتقاء جایگاه آن مشارکت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تمام حاکمیت نسبت به آموزش و پرورش مسئول بوده و هر هزینه‌ای در این نهاد در اصل سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که به همین سبب آموزش و پرورش نهادی حاکمیتی و سرمایه‌ای است.

قاسمی بیان کرد: آموزش و پرورش استراتژیک‌ترین مکان برای خدمت بوده چراکه جهاد و وقف علمی بزرگترین امور در نظام تعلیم و تربیت هستند.

وی گفت: تخریب و بازسازی، توسعه فضاهای آموزشی، دارالقرآن‌ها و مسائل درمانی فرهنگیان از امور مهمی بوده که آموزش و پرورش در تحقق آنها نیازمند مشارکت خیرین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، مرحوم آیت‌الله باریک‌بین را جهادگر علمی و خیری والامقام در استان قزوین برشمرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623853
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.