به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی چهارشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با تسلیت به مناسبت درگذشت پدر معنوی استان و نماینده سابق ولی فقیه در قزوین آیت الله هادی باریک بین افزود: در جلسات این شورا باید به فضای جامعه پرداخته شود تا بتوان در خصوص فرهنگ عمومی با برنامه ریزی دقیق تر و تاثیرگذاری بیشتر اقدام کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی،اشتغال و تولید،گفت: باید دغدغه اصلی مسئولان فرهنگ عمومی به تولید و اشتغال اختصاص یابد و در این حوزه نیز باید مهم ترین مسائل موثر بر تولید و اشتغال نظیر لزوم خرید و استفاده از کالاهای داخلی و مبارزه با قاچاق برنامه ریزی شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: پرداختن به معروف ها و نهی از منکرها به صورت جدی زمینه و بستر کار شورای فرهنگ عمومی می باشد و از زنده بودن و فعالیت این شورا حکایت داشته و نشان از انجام دقیق وظائف این شورا است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین همچنین با اشاره به پیش رو بودن انتخابات،افزود: با نزدیک شدن به انتخابات معمولا فرهنگ عمومی جامعه با آفات و آسیب هایی نظیر تخریب، تهمت، دروغ و غیبت مواجه می شود و هر حرکت داوطلبان به سود یا به ضرر آنها تفسیر و تحلیل می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: در این فضا عده ای سلامت رفتاری را کنار گذاشته و با تهمت، حیله و نیرنگ و افترا به دنبال ایجاد یاس و نا امیدی و زیر سوال بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که امیدواریم در این خصوص تجدید نظر کرده و با رعایت اخلاق و صداقت به شکل صحیح در این مسیر گام نهند.
وی با تاکید بر رعایت شعائر الهی براساس رهنمودهای قرآنی توسط نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها، گفت: باید پاسداری از اصول و ارزش های جامعه در فضای فرهنگ عمومی نهادینه شود و در قالب و چهارچوب امر به معروف و نهی از منکر به نقدهای مفید و موثر در خصوص نظام و کشور روی آورد.
وی در پایان سخنان خود ضمن اظهار خشنودی از دغدغه اعضای این شورا در خصوص حفظ دستاوردهای کلی نظام و پرهیز از مایوس ساختن مردم در آستانه انتخابات،افزود: مسائل شورای فرهنگ عمومی متناسب با ایام و روزهای مرتبط با آن نظیر انتخابات، ماه مبارک رمضان و ماه محرم بررسی شده و در خصوص اقدام های لازم درباره آنها تصمیم گیری می شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این نشست گفت: اولین دغدغه این شورا در این ایام موضوع انتخابات و بی قانونی ها و بداخلاقی های مرتبط با آن است که باید با تولید محتوا و پرداختن بیشتر به فضای مجازی در این زمینه اقدام کرد.
اکبر اسکندری نژاد ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص با پیگیری برنامه های ابلاغی از مراجع بالادستی به دنبال تولید محتوای مناسب و اجرای سیاست های مقام معظم رهبری در این فضا است که امیدواریم با مشارکت و همکاری دستگاه های اجرائی در این برهه حساس و زمان اندک به سرعت اجرایی شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله باریک بین گفت: جای خوشحالی است که بعد از مدت ها وقفه و تعطیلی، دوباره شورای فرهنگ عمومی کارخود را آغاز کرده و باید با تشکیل کارگروه های تخصصی ذیل این شورا میزان بهره وری و تاثیرگذاری این شورا را افزایش داد.
سیده حمیده زرآبادی افزود: اکنون با نزدیک شدن به زمان انتخابات، تخریب و هجمه علیه داوطلبان یکی از داغ ترین موضوعات مرتبط با شورای فرهنگ عمومی است که باید با نظارت بیشتر بر رسانه ها و فضای مجازی در این خصوص وارد عمل شد.
وی با بیان اینکه در تایید یا رد صلاحیت ها نباید جناحی عمل کرد، ادامه داد: تایید یک نامزد بدون صلاحیت به میزان رد یک کاندیدای دارای صلاحیت مسئولیت شرعی و اجتماعی به دنبال داشته و باید مسئولان مرتبط با این موضوع با دقت و هوشیاری بیشتری عمل نمایند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان در فضای مجازی، افزود: مردم باید با هوشیاری و آگاهی و براساس شایستگی و توانمندی نسبت به انتخاب شایسته ترین و اصلح ترین داوطلب اقدام کنند تا در نهایت به کسب نتایج مثبت و دستاوردهای مفید برای رشد و شکوفایی جامعه دست پیدا کنیم.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.