عباس پورقادر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قطعه نخست این مجموعه شامل دریاچه مصنوعی هشت هزار متر مربعی، باغ گیاهان دارویی، نمازخانه، ساختمان اداری و سرویس های بهداشتی به همراه محل مخصوص پیاده روی سلامت،اسکیت و دوچرخه سواری است.
وی با اشاره به خصوصیات ویژه و منحصر به فرد این بوستان، یادآور شد: بوستان 22 هکتاری بهشت ناحیه شهری مهرگان بزرگترین پارک درون شهری کشور است.
این مسئول گفت: واقع شدن این بوستان در مرکز این ناحیه شهری به منظور دسترسی آسان شهروندان به آن، پیش بینی محل های مخصوص دوچرخه سواری، پیاده روی و اسکیت برای شهروندان و در نهایت قرار گرفتن نخستین پارک گیاهان دارویی کشور با وسعت یک هزار و 100 متر مربع در آن از ویژگی های مهم این بوستان است.
به گفته وی، برای این بوستان 48 آلاچیق، انتظامات، ساختمان اداری، پارکینگ، زمین های بازی، فضای سبز، کافی شاپ و سرویس های بهداشتی نیز در نظر گرفته شده که در قطعه بعدی مورد بهره برداری قرار می گیرند.
سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: تخصیص زمین، آماده سازی و جانمایی های در نظر گرفته شده از سوی این اداره کل و شهرداری محمدیه صورت گرفته و برای آن نیز تاکنون 100 میلیارد ریال هزینه شده است.
ناحیه شهری مهرگان قزوین در 18 کیلومتری شرق قزوین و در حاشیه آزاد راه قزوین - کرج واقع شده و 26 هزار و 500 واحد مسکن مهر در آن طراحی که از این تعداد 17 هزار خانوار با 42 هزار جمعیت در آن ساکن هستند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی یکشنبه هفته آینده به منظور شرکت در پنجمین دوره اجلاس بین المللی مجمع شهرهای اسلامی به قزوین سفر می کند.
افتتاح و بهره برداری از چند طرح بزرگ عمرانی و تولیدی از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهوری به قزوین خواهد بود.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.