به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: براساس ارزیابی ملی، عملکرد و اقدام های شورای مبارزه با مواد مخدر قزوین رو به رشد بوده و گزارش ها و آمارهای ارائه شده در استان نیز این موضوع را تایید می کنند.
وی ادامه داد: امیدواریم در آغازین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر در سال جاری همه مسئولان به دنبال برنامه های کمی و کیفی با کار کارشناسی و شناسائی معضلات در این حوزه باشند و تنها به افزایش تعداد جلسات و مصوبات آنها اکتفا نشود.
این مسئول افزود: امیدواریم دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز با فهرست کردن معضلات این حوزه به دنبال اجرایی کردن برنامه های تدوین شده در این زمینه باشند و از ارائه برنامه های غیر قابل اجرا و شعارگونه خودداری نمایند.
شاهرخی با بیان اینکه در سال 95 اقدام ها و عملکرد خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان صورت گرفت، افزود: نباید در این موضوع مهم تنها به وضع موجود قانع باشیم بلکه باید با افزایش جدیت و همت نسبت به کشف و شناسائی و درمان معتادان متجاهر و غیر متجاهر اقدام کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اضافه کرد: باید بررسی های لازم برای اعلام قزوین به عنوان شهر بدون معتاد متجاهر صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهیم معتادان متجاهر به صورت علنی احساسات مردم را جریحه دار کرده و چهره شهر را مخدوش سازند.
این مسئول با اشاره به اقدام های کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر، اضافه کرد:در سال گذشته این کمیته اقدام های خوبی را در آموزش نزدیک به 80 هزار نفر انجام داد که باید در سال جاری با نظارت محتوای دوره های آموزشی و اقدام هدفمند به صورت پر رنگ تر در این زمینه وارد عمل شد.
شاهرخی ادامه داد: آموزش و پرورش با داشتن 700 هزار نفر جامعه هدف، از ظرفیت بسیاری خوبی برای کمیته فرهنگی و پیشگیری برخوردار بوده و باید با افزایش تعامل و ارتباط با این دستگاه از این فرصت به خوبی بهره برداری کرد.
وی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در کمک به دستگاه های مسئول و شورای مبارزه با مواد محدر برای کاهش معضل اعتیاد، خاطر نشان کرد:امیدواریم در سال جاری با تقویت سمن ها و جلب مشارکت های مردمی بتوانیم پیشگیری و درمان اعتیاد را جدی تر از قبل پیگیری کنیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از صدا و سیما نیز توقع می رود باهمکاری موثر و جدی تر با کمیته پیشگیری وارد عمل شود و با برنامه ریزی دقیق نسبت به فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر عمل نماید.
در ادامه این نشست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نیز گفت: 90 درصد مصوبات سال قبل این شورا اجرایی شده و تنها 10 درصد آن در حال پیگیری است که امیدواریم هر چه سریعتر برخی موانع پیش روی اجرا شدن آنها مرتفع شود.
اردشیر صفاپور با تاکید برخورد با معتادان متجاهر و غیر متجاهر در استان، افزود:درسال گذشته یکی از وظایف دبیرخانه شورا جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر بود که در این راستا نزدیک به 100 از معتادان متجاهر جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.
وی ادامه داد: می توان اذعان کرد که معتاد متجاهر در سطح استان و شهر قزوین وجود ندارد و اگر نیز گزارشی مبنی بر وجود آنها دریافت شود به صورت جدی نسبت به جمع آوری آنها اقدام خواهد شد.
وی اضافه کرد:اکنون حدود60 معتاد متجاهر مرد و 17 معتاد متجاهر زن در مراکز نگهداری معتادان استان در حال نگهداری برای پاکسازی هستند اما این آمار به دلیل ورودمواد مخدر وایجاد مواد صنعتی مخدر جدید با ریزش و رویش در سطح جامعه همراه است.
در ادامه این نشست، سایر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ارائه گزارش عملکرد و بحث و گفت و گو درخصوص رفع معضلات این بخش پرداختند.
در سال 95 ، 128 معتاد متجاهر در سطح استان قزوین شناسائی شد که این افراد پس از جمع آوری و پاکسازی به سطح جامعه بازگردانده شدند.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.