به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر چهارشنبه در دیدار با جمعی از خیران مدرسه‌ساز استان قزوین افزود: خیران نعمت بزرگی برای جامعه هستند و کار آنها از جمله اموری است که توفیق آن برای هر انسانی به دست نمی آید.
وی، از خیران به عنوان ظرفیتی عظیم در اجرای طرح‌های نیمه تمام آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: در حال حاضر چهار هزار میلیارد ریال طرح نیمه تمام در کشور داریم که خیران می توانند با نیک اندیشی ذاتی که در خود دارند در تکمیل آنها به کمک دولت بیایند.
همتی ادامه داد: کشور ما در بهترین سال کاری که روزانه2.5میلیون بشکه نفت را با قیمت110دلار صادر می کرد سالانه 30 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی داشت در حالی که امروز با وضعیت سخت اقتصادی دولت، شاید13سال طول بکشد تا تمام طرح های نیمه تمام تکمیل شوند.
استاندار قزوین بر جذب مشارکت های مردم و خیران در تکمیل تمام طرح‌های دولتی تاکید کرد و گفت: خیران چهره های شناخته شده و مورد اعتماد مردم هستند و اکنون خصوصا در برخی مناطق کشور با مشارکت خود که ریشه در اعتقادات،دیانت و باورهای آنها دارد به دستاوردهای قابل قبولی رسیده اند.
وی اضافه کرد: برای تسهیل کار خیران نیک اندیش، دولت نیز باید تمام موانع پیش روی آنها را بردارد تا زمینه ی تکمیل طرح‌های نیمه تمام در جامعه فراهم شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین نیز در این دیدار گفت: در سال گذشته 28 طرح نیمه تمام در استان با مشارکت خیران مدرسه ساز تکمیل و تحویل شد.
عسگرعلی جوانبخت با بیان اینکه 30 درصد مدارس قزوین نیازمند مقاوم سازی،تخریب و بازسازی هستند، افزود: در سال گذشته خیران مدرسه ساز استان 120میلیارد ریال تعهد کردند که تاکنون 85 میلیارد ریال از آن محقق شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری نیز تاکنون 50 میلیارد ریال از سوی خیران تعهد شده که 35میلیارد ریال آن تحقق یافته است.
جوانبخت،از برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خبر داد و افزود: این جشنواره با رویکرد ایمن سازی مدارس و با حضور خیران مدرسه ساز فردا پنجشنبه برگزار می شود.
وی ادامه داد: در سال های اخیر بنیاد برکت اقدام به احداث یک هزار مدرسه در سراسر کشور کرده که سهم استان قزوین تاکنون14مدرسه بوده است.
جوانبخت خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان نیز ساخت 200 پروژه را خصوصا در مناطق محروم کشور در نظر دارد که از این جهت نیز قزوین در مناطق محروم خود نیاز های فراوانی از لحاظ تعداد مدارس دارد.
وی در پایان با اشاره به مشارکت بسیاری از ادارات کل استان ها در حوزه مقاوم سازی مدارس، خواستار حمایت استاندار در جلب مشارکت ادارات و سازمان های دولتی استان قزوین در این زمینه شد.
استان قزوین دارای یک هزار و 872فضای آموزشی است که از این تعداد 693 فضا دارای استحکام،728فضا نیازمند مقاوم سازی و 451 فضا نیز نیازمند تخریب و بازسازی است.
هم اکنون حدود 6 هزارنفر با مجمع خیرین مدرسه ساز قزوین مشارکت و 200نفر نیز مدرسه ساخته اند.
7388* 3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.