به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سرهنگ مصطفی علینا در حاشیه اجرای طرح آمادگی دفاعی در میدان تیر پادگان سیدالشهداء اظهار داشت: براساس آمارها بیش از 1200 نفر از دانش آموزان شهرستان البرز در طرح آمادگی دفاعی جهت آموزش عملی در میدان تیر پادگان سید الشهدا شرکت کردند.

وی با اشاره به مدت‌زمان اجرای طرح آمادگی دفاعی خاطرنشان کرد: طرح آمادگی دفاعی ویژه دانش‌آموزان در مدت یک هفته در پادگان سیدالشهداء  با همکاری آموزش پرورش شهرستان البرز برگزار می‌شود.

مسئول معاونت آموزش عملیات سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز خاطرنشان کرد: دانش آموزان با شرکت و گذراندن آزمون‌های میدان تیر نمره عملی درس آمادگی دفاعی خود را کسب کرده و با فنون تیراندازی و دفاعی آشنا می‌شوند.

سرهنگ علینا گفت: این آموزش‌ها توسط مربیان مجرب بسیج و سپاه جهت مهارت تیراندازی به دانش‌آموزان  آموخته می‌شود.

وی با بیان این مطلب که آشنایی با فنون دفاعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: دانش آموزان شرکت‌کننده در طرح آمادگی «دفاعی» دوره آشنایی با انواع سلاح و کاربرد آنها را به صورت عملی طی کرده و مهارت‌های لازم را فرامی‌گیرند.

مسئول معاونت آموزش عملیات سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: هدف از اجرای این طرح، افزایش توان رزمی دفاعی و آموزش بکارگیری سلاح در بین دانش‌آموزان است که باید در اولویت قرار گیرد.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی در اولویت نهادهای فرهنگی قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نعمت‌الهی اظهار داشت: بانوان در سطح جامعه از جایگاه و موقعیت ویژه‌ای برخوردارند چراکه رسالت خطیر تربیت فرزندان و آینده‌سازان کشور را برعهده دارند.

وی با اشاره به نقش به سزای بانوان در جامعه و خانواده بیان کرد: نقش زنان در حالی بوده که این قشر توانمندی‌های بسیاری نیز در عرصه‌های مختلف دارند و این توانمندی‌ها باید شناسایی و در راستای ارتقاء فرهنگ جامعه به‌کارگیری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در جامعه کنونی دشمن با ابزارهای مختلف در پی تهاجم فرهنگی و لطمه زدن به باورها و اعتقادات جوانان است که باید در زمینه مقابله با اینگونه آسیب‌ها اقدامات جدی انجام شود.

نعمت‌الهی با بیان اینکه جوانان امروزی در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، گفت: زنان و مادران جامعه در زمینه مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند که از این ظرفیت باید به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه زنان باید در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال باشند، ادامه داد: حضور زنان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی امری حائز اهمیت بوده که در زمینه باید بستر لازم فراهم شود تا علاوه بر حضور بانوان در اجتماع به امور خانواده و تربیت فرزندان لطمه وارد نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در خانواده و در بین نسل جوان امری مهم بوده که در جوامع مدرن امروز به فراموشی سپرده شده که بانوان در خانواده  باید نسبت به این مهم توجه داشته و اقدام کنند.

نمایشگاه اقوام ‌ملل در استان قزوین برگزار می‌شود

خیراله رحمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: سال گذشته در هفته معلم بهترین عملکرد داشتیم، در اجرای برنامه ‌های بزرگداشت مقام معلم باید نقش ویژه آموزش و پرورش در جامعه تبیین شود و سایر نهادها و دستگاه ‌های استان نیز در برگزاری بزرگداشت مقام معلم تعامل و مشارکت داشته باشند.

وی افزود: باید فضایی در جامعه به وجود آید که فرهنگ تکریم از مقام معلم نهادینه شود، تجلیل از مقام شامخ معلم، وظیفه و رسالت آحاد جامعه و مسئولان است، بستر توسعه در تمام شاخص‌ها از آموزش و پرورش فراهم می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: در هفته معلم برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده که با کمک سایر نهادها و دستگاه‌های استان اجرایی خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: برنامه میثاق با شهدا، زنگ ‌سپاس معلم، همایش پیاده روی فرهنگیان، همایش تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، حضور مفاخر قزوینی در مدارس، همایش فرزندان فرهنگی شاهد، دیدار با مقام معظم رهبری، حضور و سخنرانی مدیرکل و رؤسای مناطق در نمازهای جمعه، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته معلم است.

وی بیان کرد: نمایشگاه اقوام ‌ملل در روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه در هفته معلم با همکاری 70 واحد آموزشی برگزار خواهد شد همچنین مراسم تجلیل از فرهنگیان بسیجی، تقدیر از معلمان نمونه در شورای اداری استان، همایش بزرگداشت 14 منطقه استان و آموزش وپرورش استثنایی، همایش تجلیل از معلمان مدارس غیردولتی از دیگر برنامه‌های هفته معلم به شمار می‌رود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: مستند سازی برنامه‌های هفته معلم از اهمیت خاصی برخوردار است و مورد تأکید است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623040
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.