حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی ساخت این مرکز از تیر ماه سال 93 در شهرستان البرز آغاز شد و در سال گذشته همزمان با سفر هیات دولت به استان قزوین به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
وی اظهار داشت: اولین مرکز همودیالیز موقوفه ای کشور در زمینی به مساحت 640 متر مربع و زیر بنای هزار و 30متر در چهار طبقه احداث شده است.
حجت الاسلام و المسلمین عادل تصریح کرد: این مرکز دارای 30تخت بیمارستانی با تجهیزات کامل پزشکی می باشد و رای 30نفر به شکل مستقیم اشتغال ایجاد کرده و با توجه به افزایش بیماران کلیوی و لزوم خدمات دهی درمانی مناسب به این بیماران احداث شده است.
وی اظهار کرد: برای راه اندازی این مرکز 50 میلیارد ریال از محل درآمد موقوفه محمد حسین خزانه هزینه شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه آغاز اجرای عملیات مصلای شهر الوند با 40درصد پیشرفت فیزیکی به متراژ 2 هزار و 500 متر مربع و بهره برداری از درمانگاه شهر بیدستان در زمینی به مساحت یک هزارو 358متر مربع را از دیگر طرح های شاخص فرهنگی و اجتماعی حوزه وقف استان در زمان فعلی نام برد.
حجت الاسلام و المسلمین عادل، ساخت مجتمع مسکونی 160 واحدی شهر بیدستان در هفت طبقه با متراژ 16هزارمتر مربع از دیگر طرح های شاخص اوقاف قزوین دانست که در حال حاضر 50درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی در ادامه ساخت مجتمع اداری و تجاری موقوفه ابوترابی و تهرانچی به مساحت یک هزارمتر مربع را از دیگر طرح های مهم اوقاف قزوین عنوان کرد و افزود: این طرح ها با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال ساخت است.
وی اضافه کرد: مرتفع شدن مشکل اوقافی اراضی شهر الوند، اجرای عملیات عمرانی در تعدادی از بقاع متبرکه و عملیات بازسازی بقاع، احداث شبستان و دریافت سند تک برگی برای 2 هزار رقبه استان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک از دیگر فعالیت های حوزه اوقاف قزوین در دولت تدبیر و امید بوده است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.