به گزارش روز سه شنبه ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد حمزه بیدادی در آئین گرامیداشت روز ارتش که در برابر قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین برگزار شد،افزود: ارتش به عنوان یک نیروی مکتبی و ولایی همواره برای دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آماده است.
این مسئول اظهار کرد: ارتش با مجاهدت های خود در طول انقلاب و نظام جمهوری اسلامی،مدال افتخار مقام عظمای ولایت را بر سینه خود می بیند.
وی با بیان اینکه جایگاه والای ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان امروز بر کسی پوشیده نیست، افزود: این نیروی نظامی تحت زعامت و رهبری فرماندهی کل قوا و با تکیه بر جوانان برومند خود برای حفاظت از مرزهای آبی، خاکی و هوایی همواره با قدرت و صلابت ثابت قدم و استوار است.
امیر سرتیپ دوم ستاد بیدادی به افتخارات ارتش در مبارزه با دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: نقش آفرینی بی بدیل ارتش در مقابله با معارضان و مخالفان نظام در نقاط مختلف میهن اسلامی از جمله در اوایل انقلاب نظیر مساله کردستان و نیز رشادت های آن در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین ادامه داد: اکنون نیز ارتش با پیشرفت های چشمگیر خود در تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد و به روز رسانی تجهیزات نظامی در جایگاه فاخری قرار دارد.
وی ادامه داد: با وجود داشتن هشت هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی میهن اسلامی با همسایگان خود و موقعیت ژئوپلتیک کشور در سطح منطقه،ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران با توکل به خدا و تکیه بر توان و دانش جوانان این مرز و بوم در کنار سپاه و بسیج و نیز سربازان امام زمان (عج) توانسته امنیتی پایدار را برای مردم و کشور تامین کند.
به گفته وی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با فعالیت خود، کشور را به یک جزیره امن تبدیل کرده اند و آماده اند هر تهدیدی علیه کشور در هر زمان و مکانی را در نطفه خفه کنند.
امیر بیدادی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی مایه مباهات جوانان کشور شده تا جایی که ارتش ولایتمدار ایران در طول این سال ها با تقدیم 48 هزار شهید و 126 هزار جانباز دین خود را به انقلاب، رهبری و مردم به بهترین شکل ادا کرده است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین در ادامه 29 فروردین ماه روز ارتش را یادآور بصیرت عمیق و بی نظیر امام راحل و نیز نمایانگر پیوندی عمیق بین ارتش با انقلاب، رهبری و ملت ایران دانست.
وی ادامه داد: نام گذاری روزی به نام ارتش جمهوری اسلامی در فروردین ماه سال 58، یعنی تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشت محکمی از سوی امام راحل بر دهان معاندینی بود که آن روزها زمزمه انحلال ارتش را سر می دادند.
امیر بیدادی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی همزمان با پیروزی انقلاب متولد شد و حیات خود را در میان آتش و خون آغاز کرد و تاکنون نیز دوران پرفراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته و اکنون بر قله رفیع اعتدال و افتخار ایستاده است.
وی در پایان تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به لحاظ اختراعات و ابداعات نظامی با مباهات در برابر ملت قدرشناس خود و فرماندهی معزز کل قوا ادامه دهنده راه شهدا خواهد بود و همچنان نیز بر عهد خود ثابت قدم خواهد ایستاد و راه خود را تا رسیدن به سرمنزل مقصود ادامه می دهد.
در پایان این مراسم یگان های نمونه لشگر 16 زرهی قزوین، تیپ 116 پیاده و مکانیزه شهید صفوی، یگان های نمونه سپاه صاحب الامر (عج)، نیروهای انتظامی، بسیج و یگان های نمونه چرخ دار و شنی دار در برابر جایگاه به رژه پرداختند.
29 فروردین ماه از سوی امام خمینی (ره) به نام ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.