به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حمیدرضا خانپور صبح امروز در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: توسعه صنعتی و رونق تولید با حفظ زیست محیطی امکان‌پذیر بوده و نگاه ویژه به تولید و با رویکرد تسهیل‌گری و حمایتی از اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی است.

وی گفت: مشکلات زیست محیطی همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز حوزه صنعت بوده که در این راستا واحدهای صنعتی دارای آلایندگی زیاد به هیچ وجه در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی اجازه استقرار ندارند و واحدهای تولیدی نباید به محیط داخلی شهرک و سایر واحدهای مستقر  آسیب زیست محیطی برسانند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به ضرورت پیشگامی شهرک‌های صنعتی در صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار بیان کرد: شهرک‌های صنعتی در ساماندهی صنایع پیشرو و تاثیر گذار بوده و در ارتقاء فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار کشور نیز طلایه‌دار و پیشگام است.

سیاوش شمسی‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این نشست با اشاره به تعامل مثبت شرکت شهرک‌های صنعتی با محیط زیست گفت: مسائل زیست محیطی که شهرک‌های صنعتی در زمینه دفع پسماند، ایجاد فضای سبز، تامین آب، توسعه فضای سبز، احداث تصفیه‌خانه، ایجاد آبیاری قطره‌ای و استفاده از پساب تصفیه‌خانه از امور موثری بوده که شرکت شهرکهای صنعتی نسبت به آن اقدام کرده است.

وی افزود: شهرک صنعتی کاسپین با توجه به رعایت اکثر ضوابط زیست محیطی جزو شهرک صنعتی سبز در استان به سازمان محیط زیست کشور معرفی خواهد شد که امیدواریم به عنوان شهرک صنعتی نمونه و سبز کشور معرفی شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و پرسنل واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای آشنایی با مسائل زیست محیطی خبر داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620551
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.