مصطفی امیدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره محل هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: در سال 95 بیش از 180 میلیارد تومان به شهرداری قزوین و دهیاری‌های استان از محل ارزش افزوده پرداخت شد.

وی افزود: این در حالی است که کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان 85 میلیارد تومان که حدود نصف درآمدهای مالیاتی بخش ارزش افزوده است و این نشان می‌دهد که نقش مالیات در عمران شهرهای استان بی بدیل است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده به صورت مستقیم در دو بخش در استان قزوین هزینه می‌شود تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده به صورت مستقیم و بدون واریز به خزانه کشور در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها  و شبکه  بهداشت و درمان هزینه می‌شود.

امیدی پور خاطرنشان کرد: در همین راستا در سال 95 بیش از 56 میلیارد تومان نیز به بخش بهداشت و سلامت از محل دریافتی‌های مالیات بر ارزش افزوده اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اثر سازنده مالیات بر تولید ناخالص ملی و تأمین هزینه‌های جاری عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته 95 درصد از هزینه‌های جاری از محل دریافت مالیات تأمین می‌شود در حالی که در کشورهای توسعه نیافته این رقم 55 درصد است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: مردم باید این را بدانند که اگر مالیات وصول نشود حقوق کارکنان دولت در پرداخت دچار مشکل می‌شود و دولت در پرداخت یارانه‌ها نیز با مشکل مواجه می‌شود.

امیدی پور از رسانه‌های استان قزوین نیز خواست تا در راستای اعتلای سطح فرهنگ شهروندان در پرداخت مالیات تمام توان خود را به کار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620461
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.