به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فریدون همتی در کارگروه توسعه اشتغال استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین به ریاست استاندار برگزار شد اظهار داشت: در سال گذشته 20 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که گام بسیار مهمی در ایجاد اشتغال در استان و کشور است.

وی با بیان اینکه استان قزوین یکی از هشت استان برتر در زمینه کاهش نرخ بیکاری است عنوان کرد: در سال گذشته نرخ بیکاری در استان قزوین کاهش داشت و به رقم 11.6 رسید که تحقق این مهم نوید آینده‌ای روشن‌تر از این را می‌دهد.

استاندار قزوین تصریح کرد: تعهد ایجاد اشتغال در سال جدید نیز 20 هزار شغل است که تحقق این امر نیازمند شناسایی ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان و تلاش های 12 نهاد متولی در امر ایجاد اشتغال است که سال گذشته به درستی به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

وی استان قزوین را یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور به لحاظ ظرفیت‌های معدنی برشمرد و عنوان کرد: باید از ظرفیت معادن استان قزوین در راستای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

همتی با بیان اینکه واحدهای اقتصادی که از سامانه بهین‌یاب تسهیلات دریافت کرده‌اند باید مورد نظارت دقیق باشند خاطرنشان کرد: در سال گذشته 5 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای اقتصادی استان قزوین پرداخت شد که منجر به ایجاد اشتغال در این استان شد.

استاندار قزوین با تأکید بر تلاش برای حفظ اشتغال موجود گفت: امیدواریم در راستای تقویت و توسعه اشتغال، تسهیلات مناسبی توسط بانک‌ها به واحدهای اقتصادی پرداخت شود.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت ساماندهی سامانه رصد در راستای کنترل و ارزیابی اسجاد اشتغال بیان کرد: تمام شغل‌های ایجاد شده در سال گذشته در سامانه رصد ثبت شده و حاضر به برگزاری همایش برای شاغلان جدید هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619853
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.