به گزارش ایرنا، مریم بیدخام یکشنبه شب در بازدید از کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با بیان اینکه هدف از برگزاری این کارگاه ها ایجاد یک خانواده سالم، موفق و به دور از تنش و نگرانی است،افزود: بسیاری از طلاق‌ها به دلیل بی اطلاعی از مهارت‌های زندگی اتفاق می افتد زیرا دختر و پسری که زندگی خود را تازه آغاز می‌کنند با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم کرده که اگر توانایی مهار آنها را نداشته باشند با بحران های زیادی مواجه خواهند شد.
وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت آسیب های اجتماعی در جامعه نیاز به یک متولی مشخص دارد، اظهار کرد: همکاری همه جانبه دستگاه های مرتبط از جمله بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری و سایر مراکزی که خدمات مشاوره ای ارائه می دهند در کنار سازمانهای مردم نهاد می تواند در آگاه سازی زوجین در پیش از ازدواج موثر باشد.
بیدخام از طلاق به عنوان یکی از آسیب های جدی جامعه نام برد و افزود: باید تمام دستگاه های اجرایی و متولی، مبارزه با پدیده طلاق را جدی بگیرند و برای کاهش آن راهکار ارایه دهند.
سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، آگاه سازی و آموزش و توانمند سازی خانواده ها و جوانان و افرادی که در معرض بروز رفتارهای پر خطر هستند را از اقدامات مهم و اولیه جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی خطرناک برشمرد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه گذراندن دوره های آموزشی مهارت های زندگی قبل،حین و پس از ازدواج برای زوجین جوان ضروری است،افزود: جهت تقویت و استحکام پیوند ازدواج و کاهش اختلافات خانوادگی که منجر به طلاق در بین زوجین می شود، افزایش ساعت های این دوره ها باید در دستور کار قرار بگیرد.
بیدخام تاکید کرد: ضروری است تا مرکز جامع خدمات مشاوره ای روانشناختی، مهارت های حل مشکل و تعامل و ارتباط عاطفی را به زوجین آموزش دهد و در صورت بروز اختلافات جدی آموزش های حقوقی پیش و بعد از طلاق نیز به زوجین جوان ارائه شود.
بیدخام در ادامه ضمن گفتگو با زوج های جوان حاضر در کلاس های آموزشی و پرسش در خصوص کیفیت و روند آموزش ها، با نظرها و پیشنهادات و انتقادات حاضران در این دوره ها آشنا شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.