به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری،  رضا جندقیان در همایش دهیاران و کارآفرینی روستایی استان قزوین که بعد ازظهر امروز با حضور فریدون همتی استاندار، دهیاران و بخشداران و فرمانداران در سالن تربیت معلم قزوین برگزار شد اظهار داشت: برای تحقق توسعه روستایی باید از علم روز و ظرفیت دانشگاهها و اندیشمندان جوان کشور بخوبی بهره برداری کنیم تا به نتیجه برسیم.

معاون امور دهیاری های وزارت کشور بیان کرد: برای توسعه دو ابزار مهم لازم است که تشکیل و تقویت نهادهای مردمی و تغییر رویکردهای مدیران از آن جمله است.

وی اضافه کرد: در دنیای تغییرات مستمر امروزی تنها یادگیرندگان می توانند دنیا را به ارث ببرند و حرفی برای گفتن داشته باشند لذا آموزش مهارتها باید جدی گرفته شود.

وی گفت : در حال حاضر 33 هزار و 500 دهیار در کشور فعالیت می کنند که حدود 30 درصد آنها زیرپوشش بیمه قرار دارند.

جندقیان تصریح کرد: برای این که از مشکلاتی که دیگران برای ما ایجاد کرده اند خارج شویم باید مشارکت واقعی و گسترده مردم را محقق کنیم و به جای سخنرانی و شعار دادن دنبال مهارت آموزی و ارتقاء توانمندی های خود باشیم.

وی گفت: اگر بتوانیم بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات را فعال کرده و ظرفیت های آن را شکوفا کنیم گامی ارزشمند در رونق تولید و اقتصاد مناطق برداشته خواهد شد.

معاون امور دهیاریهای وزارت کشور یادآورشد: در بسیاری از مواقع از ظرفیت های خوبی که در اطراف ما وجود دارد غافلیم و اقتصاد مقاومتی از راهکارهایی است که با اتکا به درون و برای عرضه توانمندی به خارج می تواند در این مسیر کمک مسئولان اقتصادی کشور باشد.

وی اضافه کرد: کارآفرینان روستایی کسانی هستند که ظرفیت های مغفول مانده را دیده اند و با شناسایی آنها برای اجرایی شدن طرح ها اقدام کرده اند و از حمایت دولت نیز برخوردار شده اند.

جندقیان اظهارداشت: امروز بسیاری از مباحث علمی ونیروهای توانمند را در اختیار داریم و اگر بتوانیم از تجربه کارشناسان استفاده کنیم با داشته های اصیل خود می توانیم فعالیتهای قابل توجهی را عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: برای تقویت امنیت شغلی‌ دهیاران لایحه جامع دهیاری‌ها به مجلس تقدیم شده که در مراحل نهایی است و منتظر نظر کارشناسان وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح برخی موارد هستیم که با تایید آن مشکلات بیمه‌ای و امنیت شغلی این فعالان مردمی حل خواهد شد.

جندقیان بیان کرد: در حال حاضر 33 هزار و 500 دهیار در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که زیرپوشش قرار دادن همه آنها برای دولت هزینه سنگینی دارد و غیرممکن است اما با اجرای طرحی به صورت مرحله ای در گام اول دهیاران تمام وقت زیر پوشش بیمه‌ قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618763
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.