به گزارش ایرنا، عسگرعلی جوانبخت روز یکشنبه در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی برپایی نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در قزوین برگزار شد، افزود: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به قزوین 200 میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل 10 طرح شامل اردوگاه‌های شهیدان بابایی و رجایی، استخرهای شهید رجایی و راه آهن،احداث ساختمان اداره کل آموزش و پرورش،ساخت مدرسه های خیرساز خوزنین، شاهین تپه و حاج عبدالله رحمانی تاکستان،مدرسه 12کلاسه خاکعلی و 12کلاسه مهرگان و شبانه روزی آوج اختصاص یافت که تاکنون100میلیارد ریال از این اعتبارات در قالب اسناد خزانه اختصاص یافته و بقیه نیز در سال جاری تخصیص خواهد یافت.
وی با بیان اینکه با تکمیل این طرح ها 14 هزار متر مربع به فضاهای اموزش و پرورش استان اضافه می شود،اظهار کرد:80 درصد از این طرح ها تا پایان شهریور ماه تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.
جوانبخت ادامه داد: نوسازی و ایمن‌سازی مدارس،بهسازی، حفظ و نگهداشت محیط های یادگیری با تاکید بر معماری ایرانی اسلامی راهبردها و سیاست های اصلی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس است که با مشارکت خیران آن را دنبال می کند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اضافه کرد: هم اکنون از یک هزار و 872 فضای آموزشی استان 693 فضا دارای استحکام و 828 فضا نیز نیازمند مقاوم سازی است.
وی، درباره استاندارد سازی گرمایشی مدارس استان نیز گفت: تاکنون یک هزار و 742کلاس درس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند و سه هزار و 810کلاس درس نیز باید تا پایان سال 97 تجهیز شوند.
جوانبخت با اشاره به وضعیت مدارس شهرک مهرگان نیز گفت: هم اکنون 18طرح در این شهرک در دست اجرا است که تاکنون 12طرح تکمیل و تحویل شده، 2 طرح تا پایان شهریور تحویل می شود و چهار طرح نیز تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.
وی همچنین به نیاز شهرهای اقماری به فضاهای آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: شهرک های اقماری همچون شریفیه، اقبالیه ،بیدستان و ناصر آباد از لحاظ تعداد مدارس در وضعیت بحرانی قرار دارند و باید نسبت به احداث مدرسه در این شهرها اقدام شود.
جوانبخت در ادامه سهم خیرین را در حوزه مدرسه سازی برجسته دانست و گفت: 30 درصد فضاهای آموزشی استان با مشارکت خیرین احداث شده و تنها در سال گذشته از 26 طرح اجرا شده، 16 پروژه توسط خیرین تکمیل و بهره‌برداری شد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: خیرین قزوینی به طور میانگین سالانه حدود 100 میلیارد ریال در حوزه مدرسه سازی مشارکت دارند.
محمد مهدی ارمغان افزود: از زمان تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در سال 77 تاکنون 200 پروژه با مشارکت خیران ساخته و تکمیل شده است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین در ادامه از برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین خبر داد و افزود: این جشنواره در روز 31 فروردین ماه با حضور خیرین و مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
وی در پایان افزود: در هجدهمین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز ، خیرین استان قزوین 120 میلیارد ریال تعهد کردند که تاکنون 85 میلیارد ریال از آن محقق شده است.
استان قزوین هم اکنون دارای2 هزار و 209واحد آموزشی با 9 هزار و 482کلاس درس فعال است.
هم اکنون 6 هزار نفر با مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین مشارکت داشته و 200نفر نیز مدرسه ساخته اند.
7388* 3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.