به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری ، منوچهر حبیبی افزود:پیش بینی می کنیم امسال بین 40 تا 50 هزار تن جو در سطح استان خریداری شود.
این مسئول اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، سازمان جهاد کشاورزی و اداره پشتیبانی امور دام استان مکلف به شناسایی کشاورزان دارای محصول جو و ثبت آنها در سامانه بورس شده اند.
وی اضافه کرد: باید شرکت پشتیبانی امور دام استان جهت خرید تضمینی جو، مراکز خرید این محصول را به زودی مشخص کند و بعد از خرید، آنها را از طریق بورس به فروش برساند.
به گفته حبیبی با این اقدام کشاورزان می توانند با دریافت کد محصول در بورس، پس از فروش جو، با همان کد وجه آن را دریافت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: کشاورزان در صورت تمایل به فروش محصول خود می‌‌توانند پس از دریافت معرفی نامه از اداره های جهاد کشاورزی شهرستان ها به مرکز خرید تعیین شده مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: تدابیر لازم جهت تعیین مراکز نگهداری سیلو در نقاط مختلف استان اتخاذ شده است تا در خصوص خرید محصول جو کشاورزان با مشکل مواجه نشویم.
سطح زیر کشت جو آبی و دیم استان قزوین 28 هزار هکتار می باشد که بیشترین میزان آن با 15 هزار هکتار مربوط به شهرستان بوئین ‌زهرا است.
پیش بینی می شود از 110 هزار تن جو تولیدی در استان قزوین، 60 هزار تن مورد مصرف کشاورزان قرار بگیرد و سایر به شکل تضمینی خریداری شود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.