به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین، هادی طاهرخانی افزود: اقتصاد دانش بنیان از ارکان سیاست اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد.
وی اظهارداشت: محصولات و تولیدات نوآور راهگشای بسیاری از تنگناهای جامعه است و برنامه ریزی برای استفاده از دانش و خلاقیت نخبگان و فراهم آوردن محیطی مناسب برای ارائه دستاوردها می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.
طاهرخانی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان بر پایه تولید، توزیع و کاربرد دانش و اطلاعات شکل گرفته و سطح بالایی از سرمایه گذاری در آن به ابداع و نوآوری اختصاص می یابد.
وی اظهارکرد: یکی از کارهایی که می تواند کمک کند تا کشور به میزان مناسبی از تولید دانش بنیان دست یابد، شناسایی و درک ضرورت اقتصاد دانش بنیان در جامعه است.
طاهرخانی اضافه کرد: با ارزش ترین دارایی در اقتصاد دانش بنیان اندوخته های فکری است، از اینرو علم و خلاقیت نخبگان و کارآفرین های فعال از عوامل کلیدی در جذب، نگهداری و افزایش توانایی‌های تولیدکنندگان دانش محسوب می شود و فراهم آوردن محیطی مناسب برای نوآوری، یکی از با ارزش ترین زیربناهای اقتصاد دانش بنیان به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و نقش شرکت های دانش بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یادآور شد: از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه می توان به ایجاد فضایی به منظور مشارکت و همکاری شرکت های صنعتی دانش بنیان با دانشگاه ها، معرفی و نمایش محصولات و توانمندیهای شرکت های دانش بنیان و صنایع نوآور استان قزوین، تبادل اطلاعات بین متخصصین و کارشناسان اشاره کرد.
طاهرخانی اظهار داشت: برگزاری کارگاههای فن بازار و رویداد استارت آپ، برگزاری جلسات هم اندیشی و ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات فعالان دانش بنیان و ارائه راهبردهای جهش در این حوزه از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.
وی یادآور شد: نخستین نمایشگاه نخستین نمایشگاه تولیدات دانش بنیان، صنایع نوآور و استراتژیک استان قزوین از 28 لغایت 30 فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار خواهد شد.
طاهرخانی افزود: نخستین نمایشگاه تولیدات دانش بنیان، صنایع نوآور و استراتژیک استان قزوین در مدت برگزاری از ساعت 15 الی 21 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمینی(ره)، جنب صدا و سیما پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود و متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 2-33695901-028 داخلی16 ، شماره همراه 09193860925 آقای عزیزی ورکی تماس حاصل و یا به وب سایت www.qifc.ir مراجعه کنند.
7389/ 6128 *خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.