به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، امیر خوش‌نیت صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سلامت جسمی و روانی کودکان تحت پوشش از اولویت‌های کمیته امداد است، اظهار داشت: با اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از 6 سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش ابتلا به بیماری‌ها و کاهش توانمندی‌های ذهنی و جسمی کودکان، آثار مخربی در سلامت آنها خواهد داشت، عنوان کرد: با هزینه‌های سنگینی که برای توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور به دولت تحمیل می‌شود، جلوگیری از سوء تغذیه کودکان از همین سنین ابتدایی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

وی بیان کرد: کمیته امداد طرح بهبود وضعیت تغذیه کودکان نیازمند را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی اجرایی کرده است.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین با اشاره به پایش رشد کودکان کمتر از 6 سال تصریح کرد: در صورتی که کودکان مبتلا به سوء تغذیه باشند از طریق مرکز بهداشت استان به کمیته امداد معرفی می‌شوند؛ کودکان مشمول طرح، با نظر کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان از سبد غذایی مخصوص شامل برنج ، گوشت، روغن، شکر، تخم مرغ، عدس و کالاهای اساسی دیگر بهره مند می‌شوند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار کودک کمتر از 6 سال از بسته‌های حمایتی کمیته امداد بهره مند هستند که به همین منظور خانواده کودکان مبتلا به سوء تغذیه با دریافت کارت‌های بانکی ویژه این طرح، ماهیانه 748 هزار ریال مواد غذایی پیش بینی شده را از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری می‌کنند.

خوشنیت تصریح کرد: خیران می‌توانند با ورود به سایت کمیته امداد و شرکت در طرح "همسفره"hamsofreh.ir  و یا از طریق سامانه #028*8877* و یا مراجعه به سایت برای کاهش و رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند سهیم شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613443
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.