به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در جریان سفر یکروزه خود به شهرستان بوئین زهرا همزمان با میلاد باسعادت امیر مومنان علی (ع) از سد بالاخانلو و میزان پیشرفت فیزیکی آن بازدید به عمل آورد.
این سد به عنوان دومین سد بزرگ استان قزوین در حال حاضر حدود 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اقدامات زیر ساختی آن انجام شده است.
در سفر رئیس جمهور به استان قزوین برای تسریع در پیشرفت این پروژه اعتبار لازم تخصیص یافت و اکنون روند ساخت این سد از شتاب بیشتری برخوردار شده است.
سد بالاخانلو با ظرفیت 38.5 میلیون متر مکعب دومین سد بزرگ استان به شمار می‌آید که طول تاج آن 380 متر و ارتفاع آن 80 متراست.
استاندار قزوین در این بازدید گفت: با وجود شرایط سخت مالی، تدبیر و عقلانیت دولت در استفاده از روش های تامین منابع مالی مانع از توقف عملیات اجرایی طرح های عمرانی در کشور شد.
همتی افزود: در سفر رئیس جمهوری به استان قزوین تکمیل و بهره برداری از طرح های کلان و نیمه کاره استان قزوین در دستور کار قرار گرفت تا از اتلاف منابع و هدر رفت اعتبارات در پروژه های کلان جلوگیری شود.
در این بازدید روح الله بابائی صالح نماینده مردم شهرستان بوئین زهرا و آوج و جمعی دیگر از مسئولان استاندار را همراهی می کردند.
همتی استاندار قزوین در ادامه حضور در شهرستان بوئین زهرا از بازار روز این شهرستان بازدید کرد و بر ساماندهی، رسیدگی سریع به مسائل و مشکلات این بازار توسط فرمانداری و شهرداری بوئین زهرا تاکید نمود.
وی همچنین در ادامه به همراه نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران از طرح آبیاری تحت فشار در 70 هکتار از زمین های کشاورزی در روستای محمدآباد بوئین زهرا و یک شرکت تولید کننده انواع سبد با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش دشتابی بازدید کردند.
شهرستان بوئین زهرا با چهار بخش مرکزی، دشتابی، رامند و شال دارای 14 دهستان و 320 آبادی دارای سکنه است.
این شهرستان با وسعتی حدود پنج هزار و 988 کیلومتر مربع و 122 هزار و 994 نفر، در جنوب مرکز استان قزوین واقع شده است.
شهرستان بوئین زهرا از نظر تولید پسته و گردو و انگور در استان معروف است.
6101/ 6128 *خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.