به گزارش ایرنا، محمد امیری مقدم روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: این سازمان بزرگترین شبکه ارتباطی با هنرمندان بوده و حدود 95 درصد هنرمندان استان نیز در سامانه و بانک اطلاعاتی آن ثبت شده اند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای 20 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اضافه کرد: این برنامه ها توسط سازمان بسیج هنرمندان و برخی نیز با همکاری سایر نهادها از جمله حوزه هنری برگزار می شوند.
امیری مقدم، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و همچنین ائمه جمعه در تمام شهرهای استان، برگزاری محافل شعر در شهرستان ها، کارگروه های طراحی و نقاشی، دیدار با مسئولان فرهنگی استان، حضور هنرمندان و برنامه شعرخوانی در مزار شهید آوینی، برپایی اردوی هنرمندان در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، تجلیل از هنرمندان شاخص استان و اجرای نمایش از پشت روزنه ها با همکاری حوزه هنری را از جمله این برنامه ها اعلام کرد.
وی، همچنین از برگزاری ششمین دوره همایش فصل شیدایی به مناسبت سالروز شهادت مرتضی آوینی خبر داد و گفت: این مراسم با حضور محمدرضا سنگری و با برنامه های ویژه روز شنبه 26 فروردین ماه در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار خواهد شد.
امیری مقدم در ادامه یاد شهید سید مرتضی آوینی را گرامی داشت و ادامه داد: این شهید بزرگوار با فعالیت خود نشان داد هنر انقلاب متمایز از مفهوم مورد نظر در غرب بوده و حدیث شیدایی است.
امیری مقدم، تهذیب نفس، پرهیز از منیت، جهاد فی سبیل الله، روحیه شهادت طلبی، اخلاص در عمل و اعتقاد به هنر دینی را از مهمترین خصوصیات شهید آوینی ذکر کرد و افزود: هنر این شهید تحت تاثیر همین خصایص، مملو از جلوه های جهادی بود که اکنون نیز ماندگاری خود را حفظ کرده است.
رییس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین با اشاره به برنامه های سال جاری این سازمان افزود: در سال جاری پنج جشنواره فرهنگی هنری در مرکز استان و سایر شهرستان ها برگزار خواهد شد.
20 تا 27 فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب نام گذاری شده است.
سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین دارای هفت کانون و همچنین هشت انجمن شعر، خوش نویسی، داستان، تجسمی، نمایش، موسیقی، فیلم و عکس می باشد.
حدود پنج هزار هنرمند در استان شناسایی شده که سه هزار تن از آنها جذب سازمان بسیج هنرمندان شده اند.
7388/ 6128 * خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشاردهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.