به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در نخستین شورای اداری استان قزوین در سال جدید که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: امسال بهار طبیعت با بهار معنویت آغاز شده و همه باید این تقارن را به فال نیک بگیریم.

وی با تبیین و تفسیر بایانات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی، سیاستی است که در آن اقتصاد بتواند بدون تکیه بر اقتصاد دیگر کشورها دوام آورده و تاب مقابله با تحریم‌ها و استراتژی‌های دشمنان را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید درونزا و برون‌نگر باشد که لازمه تحقق آن حمایت از تولید ملی، ایجاد اشتغال با محوریت صادرات کالاهای تولید شده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه هنوز اهداف تعیین شده اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری محقق نشده است عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی واقعی باید بیکاری را از بین ببرد، این در حالی است که در کشور این اتفاق نیفتاده است و همچنان بسیاری از جوانان و فارق‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

آیت‌الله عابدینی درک صحیح از اقتصاد مقاومتی را لازمه تولید و ایجاد اشتغال برشمرد و خاطرنشان کرد: برجام هیچ نتیجه‌ای نداشته و نخواهد داشت و همه باید به فکر اقتصاد مقاومتی و تولید ملی باشیم.

خام فروشی مخالف با مبانی اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: متأسفانه ما فروش منابع طبیعی کشور به خارج سبب گرداندن چرخه اقتصاد دیگر کشورها می‌شویم، این در حالی است که بیش از 10 میلیون فارق‌التحصیل دانشگاهی و پنج میلیون نیز در حال تحصیل در کشور داریم.

وی با انتقاد از تعلل مسئولان در مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد: متأسفانه دروازه‌های کشور به روی کالای قاچاق باز است و کشورهایی که مواد خام مارا خریداری کرده‌اند کالای تولید شده را به صورت رسمی و غیر رسمی وارد کشور ما می‌کنند.

امام جمعه قزوین کالای قاچاق را حرام دانسته و تأکید کرد: استفاده از کالای قاچاق حکم فقی داشته و حرام است و همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان خود نیز بیان کردند باید به سمت حمایت از تولید ملی و تحریم کالاهای خارجی که مشابه ایرانی آن در کشور دارد حرکت کنیم.

آیت‌الله عابدینی استفاده از خلاقیت و نوآوری را در امر تولید ملی ضروری دانسته و بر افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل نیز تأکید کرد.

برخی مدیران رانت‌خوار چهره مدیریتی جامعه را مخدوش کرده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن تأکید بر روحیه جهادی در مدیران اظهار داشت: هر موفقیتی که امروز ما در استان داریم توسط مدیران دارای این خصوصیت و هر عدم موفقیتی که داشته‌ایم توسط مدیران نابکاررانت‌خوار رقم خورده است.

وی افزود: مدیرانی که در جایگاه مدیریتی خود رانت‌خواری کرده و حقوق مردم را ضایع کرده‌اند بسیار کم و انگشت شمارند ولی همین تعداد کم چره مدیریتی جامعه را مخدوش کرده و اعتماد را از مردم گرفته است.

امام جمعه قزوین همچنین تبلیغات برای کاندیدهای شورای شهر و ریاست جمهوری را در صورت استفاده از منافع بعدی آن مضموم دانسته و گفت: تبلیغات و کار کردن برای کاندیدای خاص باید برای رضای خدا و در جهت پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605454
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.