به گزارش ایرنا، علی هوشمند روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد،افزود: حوزه هنری، پیش از تولید انبوه و انجام فعالیت های ویترینی و تبلیغی، به دنبال کیفی سازی محصولات و تولید آثار فاخر فرهنگی مرتبط با ارزش های اسلامی و انقلابی است.
وی در ادامه به برنامه های این نهاد در هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه محیطی (عکس و پوسترهای مسجد انقلابی)، دیدار کارکنان حوزه هنری و هنرمندان شاخص قزوین با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، برگزاری محفل طنز،اکران فیلم ماجرای نیمروز با حضور عوامل این فیلم،برگزاری نشست تخصصی آرمان خواهی در رمان انقلاب و اکران فیلم های برگزیده رویش با همکاری انجمن سینمای جوان از جمله این برنامه ها است.
هوشمند همچنین برگزاری ششمین دوره همایش تجلی شیدایی با همکاری بسیج هنرمندان،افتتاحیه کارگاه تولید اثر در حوزه تاریخ شفاهی، اجرای نمایش پشت روزنه ها همراه با زنگ افتتاحیه و اختتامیه برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور یکی از چهره های برجسته نظریه پردازی در حوزه انقلاب اسلامی را نیز از دیگر برنامه های این هفته در قزوین اعلام کرد.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد سال گذشته حوزه هنری قزوین، گفت: در سال 95 در حوزه نرم افزاری تمام فعالیت های فرهنگی هنری مصوب شده در استان محقق شد.
هوشمند، کتاب های شعر آئینی (نفس گرم خطبه)، شعر عاشقانه با عنوان نادرانه،شعر حماسی این سرزمین امین ندارد، بررسی ساختار پیرنگ در داستان دفاع مقدس، جریان شناسی حقیقت هنر دینی و دین و عقلانیت در تفکر فلسفی ابن سینا، شیخ نصرت و مجموعه در دست چاپ خاک شیرین را از آثار حوزه هنری استان در حوزه کتاب اعلام کرد که در سال گذشته صورت گرفت.
وی همچنین تولید فیلم کوتاه مسیح می آید و سه انیمیشن 100ثانیه ای،نمایش های صحنه ای قاقمان، چهارقفل،نمایش های خیابانی ترور و رادیو، رود آرام و تولید موسیقی کودک خان بابا را از دیگر تولیدات حوزه هنری قزوین در سال گذشته عنوان کرد.
این مسئول یادآور شد: در رشته هنرهای تجسمی نیز پارسال در استان 6 تابلوی خوشنویسی نستعلیق، شکسته و ثلث،چهار تابلوی طراحی بازسازی واقعه هفت دی، 2 تابلوی گل و مرغ،یک تابلوی تذهیب و یک تابلوی نگارگری تولید شدند.
وی، برپایی 40 نشست کارگاه شعر و 40 جلسه کارگاه داستان،10 نشست کارگاه خوشنویسی و دوره های آموزشی در رشته های نگار گری و تذهیب و همچنین برپایی 2 دوره محفل طنز سنگ پا را نیز از جمله برنامه های آموزشی و کارگاه های حوزه هنری قزوین در سال گذشته ذکر کرد.
هوشمند در ادامه، راه اندازی پردیس سینمایی را یکی از نیازهای مهم فرهنگی استان قزوین اعلام کرد و گفت: جای خالی چنین مکانی در استان به شدت احساس می شود و ایجاد آن تنها از عهده یک دستگاه بر نمی آید و کاری بین بخشی است.
وی همچنین با گرامیداشت یادو خاطره شهید مرتضی آوینی از وی به عنوان پایه گذار حرکتی یاد کرد که بتوان با ابزار هنر به انتقال ارزش های دفاع مقدس پرداخت.
رئیس حوزه هنری استان قزوین در پایان با اشاره به پیش رو بودن هفته هنر انقلاب اسلامی، افزود: هنر انقلاب جریانی در راستای صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی بوده و محلی برای انعکاس هنر ناب و مبتنی بر ارزش های اسلامی است.
20تا 27 فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.