به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست بازرسان ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی شهروندان قزوینی افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور به استانداری ها در خصوص بازرسی از مراکز و واحدهای خدماتی، رفاهی،بهداشتی و اقامتی در حوزه های صیانت از حقوق شهروندی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ویژه نوروز 96، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در این خصوص اقدام کرده است.
وی اظهار کرد: تیم بازرسی این اداره کل فعالیت خود را از 25 اسفند ماه در قالب چهار گروه و 16 بازرس در قزوین و 6 گروه در شهرستان ها آغاز کرده است و تا بیستم فروردین نیز به فعالیت های خود ادامه می دهد.
سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: در این بازرسی ها با اعزام بازرسین متعهد و مجرب ستاد صیانت به مراکز و واحدهای خدماتی وضعیت ارائه خدمات به گردشگران و شهروندان مورد رصد و ارزیابی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در این طرح پایانه های مسافربری، ایستگاه های قطار و دفاتر فروش بلیط،مراکز اقامتی و رستوران ها،بیمارستان ها،درمانگاه ها و داروخانه ها،بانک ها و دستگاه های خودپرداز، محل توزیع ارزاق عمومی، جایگاه های سوخت، پایگاه های امداد و نجات و آتش نشانی ها،امدادخودروها، عوامل انتظامی و راهداری ها و کشیک ادارات آب و برق و شهرداری ها و تاکسیرانی در راستای تامین رفاه حال مردم و ارتقای خدمات دهی به شهروندان و همچنین حفظ حقوق شهروندی مورد بازرسی قرار گرفته و می گیرند.
بیدخام با اشاره به اینکه ارزیابی های انجام گرفته حکایت از خدمات دهی مطلوب اماکن یاد شده به شهروندان داشته است،افزود: برخی از اشکالات مشاهده شده نیز توسط بازرسان در سریع ترین زمان به مسئولان مربوطه منتقل و جهت رفع آنها پیگیری های لازم انجام شده است.
این مسئول با اشاره به توجه به موضوع عفاف و حجاب در طرح بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی،در ادامه گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید حجاب و عفاف و صیانت توامان با حقوق شهروندی مورد توجه قرار بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه ترویج عفاف و حجاب با شیوه های مناسب در جامعه ضرورت دارد،خاطر نشان کرد: این موضوع باید در همه طول سال مورد توجه باشد و در این راستا باید شاهد تدوین برنامه های فرهنگی و تاثیر گذار باشیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در پایان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه، تاکید کرد: باید برای رفع این گونه آسیب ها راهکارهای عملیاتی تدارک دید.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.