به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در نخستین نشست شورای اداری مدیران استان قزوین در سال جدید با تاکید بر اینکه با کار تشریفاتی مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود، اظهار کرد: مسئولان باید درک درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشند تا بتوانند آن را محقق سازند.
امام جمعه قزوین، تخصص و عزم و اراده را 2 شاخص مهم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: دولتمردان باید از این شاخصه های مهم بهره‌مند باشند تا بتوانند مشکلات حوزه اقتصادی را برطرف کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به نام گذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال اشاره کرد و گفت: نامیدن دوباره امسال به نام اقتصاد مقاومتی نشان داد که باید در راستای نیل به رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش های مضاعف تری صورت گیرد تا مشکلات اشتغال و تولید در کشور مرتفع شود.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تاکید بر اینکه امنیت جامعه با مسائل اقتصادی و اشتغال گره خورده است، افزود: برای حل این مشکلات باید شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.
امام جمعه قزوین با اشاره به وجود نیروی انسانی مستعد و توانمند در کشور، یادآور شد: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شود باید از این نیروها استفاده کنیم تا اهداف تعیین شده به دست آید.
وی بر جلوگیری از خام فروشی محصولات نیز تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر حجم بسیاری از منابع طبیعی کشور به صورت خام صادر می‌شود که این اقدام فرصت‌های بسیاری را برای توسعه اشتغال از میان برده بنابراین باید با این پدیده به شکل جدی تری مقابله شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین، توان مدیریتی،اعتماد به مردم و تکیه بر استعدادهای داخلی، استفاده از منابع طبیعی، حرام دانستن استفاده از کالاهای خارجی که تولید مشابه داخلی دارند در کنار خلاقیت و نوآوری و داشتن روحیه جهادی را شاخصه‌های دیگری معرفی کرد که توجه به آن‌ها موجب حل مشکلات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مسئولان باید بدانند که نگاه به خارج و دل بستن به برجام، مشکلات معیشتی مردم را برطرف نخواهد کرد و ما نیازمند استقلال و تکیه به توانمندی‌های داخلی هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه کشور نیازمند مدیران جهادی و پاکدست است، خاطرنشان کرد: پیشرفت هایی که در استان وجود دارد را مدیران جهادی فراهم کرده‌اند و حل مشکلات امروز هم نیازمند مدیرانی با روحیه جهادی است.
امام جمعه قزوین به موضوع انتخابات و اهمیت آن نیز اشاره کرد و در پایان گفت: محصول کار تمام کسانی که با تلاش گروهی بر روی کار می‌آیند، به پای آن‌ها نوشته خواهد شد پس باید تلاش‌ها برای جلب رضای خدا و آوردن افراد اصلح و شایسته بر روی کار باشد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.