به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام یاد شده امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع) بیشترین زائر را در بین اماکن زیارتی استان به خود اختصاص داد و امامزادگان اسماعیل و اباذر نیز در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و بارندگی در نوروز امسال، میزان استقبال زائران از بقاع متبرکه به نسبت مدت مشابه سال های قبل بسیار چشمگیر بود و این نشان دهنده تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی است.
وی در ادامه اظهار کرد: زوار بقاع متبرکه استان در این ایام علاوه بر زیارت امامزادگان از ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین نیز بهره مند شدند.
این مسئول گفت: استفاده از ظرفیت های نوروز برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تقویت باورهای دینی با استفاده از فضای معنوی امامزادگان از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری بود.
وی افزود: در ایام نوروز در سطح امامزاده های استان امکانات اولیه برای پذیرایی از زائران استان فراهم بود و اجرای برخی برنامه های فرهنگی شامل برپایی خیمه های معرفت، برگزاری مسابقه های فرهنگی و هنری برای کودکان و پاسخگویی به سوالات شرعی و اخلاقی خانواده ها توسط مبلغین در قالب طرح آرامش بهاری برای زائران تدارک دیده شده بود.
حجت الاسلام و المسلمین عادل در پایان با اشاره به تجهیز برخی بقاع متبرکه به زائرسرا در سال های گذشته، گفت: در نوروز امسال 25هزار میهمان و گردشگر نوروزی در این اماکن اسکان یافتند.
استان قزوین دارای 254 امامزاده، 20 بقعه متبرکه، یک بقعه انبیاء و چهار مقبره است.
7390*3013
خبرنگار : گیتی سیمیاری*انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.