به گزارش ایرنا، بهمن طاهرخانی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری ستاد انتخابات استان قزوین که با حضور روسای ستاد انتخابات استان،هیات بازرسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: یکی از منابع مهم کسب اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات رسانه ها و جراید هستند بنابراین امیدواریم خبرنگاران و اصحاب رسانه این نقش را در 2 انتخابات مهم پیش رو به خوبی ایفا نمایند.
وی همچنین اظهار کرد: امیدواریم داوطلبان این دوره از انتخابات با دریافت نتیجه نهایی صلاحیت ها به مر قانون پایبند باشند و به سمت موارد حاشیه ای گسیل پیدا نکنند تا انتخابات در کمال آرامش برگزار شود.
سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: نام گذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید از سوی رهبر معظم انقلاب وظیفه ما را که در یک استان صنعتی و کارگری زندگی می کنیم، مضاعف ساخته است.
وی در ادامه با قدردانی از مجریان انتخابات استان قزوین افزود: خوشبختانه در انتخابات سال جاری شاهد حضور حداکثری داوطلبان شوراهای شهر و روستا بودیم که در این بین حضور بانوان برای شرکت در این انتخابات بسیار چشمگیر بود.
زرآبادی ادامه داد: در کل کشور از 280 هزارنفر ثبت نام کننده، 93 درصد را آقایان و 6 درصد را بانوان تشکیل می دهند که در آمار پنج هزار و 518 داوطلب ثبت نام کننده استان قزوین نیز همین تناسب قابل مشاهده است بنابراین هنوز راه زیادی برای از توانمندی‌های زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی وجود دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه پارلمان محلی جایگاه موثری در کشور دارد، افزود: مصوبات شوراهای شهر و روستا بنا به قانون قابلیت اجرایی دارند بنابراین مردم باید با انتخاب صالح ترین افراد، زمینه توسعه پایدار و مدیریت شهری بدون نقص را فراهم آورند.
زرآبادی در پایان اظهار کرد: در انتخابات باید از نگاه سلیقه‌ای و جناحی دوری کنیم تا شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.
روح الله بابائی صالح نماینده مردم بوئین زهرا و آوج و دیگر عضو هیات نظارت بر انتخابات استان قزوین نیز در ادامه گفت: رشد 19.2 درصدی تعداد داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره قبل از پویایی و بالندگی انقلاب اسلامی و حرکت موفق مردم در خلق حماسه ای دیگر در 2 انتخابات پیش رو خبر می دهد.
وی در پایان گفت: از تمامی دست اندرکاران انتخابات و مجریان درخواست داریم به مر قانون پایبند باشند تا حق هیچ حزب،جناح و گروه سیاسی تضییع نشده و در 29 اردیبهشت ماه شاهد خلق حماسه ای دیگر توسط مردم باشیم.
با پایان یافتن زمان ثبت نام از دواطلبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا، پنج هزار و 518 نفر در استان قزوین نام نویسی کردند که از این تعداد یک هزار و 197 نفر برای عضویت در شورای شهرها و چهار هزار و 321 داوطلب برای عضویت در شورای روستاها نام نویسی کرده اند.
تعداد کل داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین نسبت به دوره قبل 19.2درصد، تعداد کل داوطلبان مرد 17.8 درصد و تعداد کل داوطلبان زن نیز 43.8 نیز درصد رشد داشته است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شکل هم زمان 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار خواهد شد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.