دکتر سید سعید اسکویی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط استان از 25 اسفند تا پایان روز جمعه چهارم فروردین ماه با انجام یک هزار و 171 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 370 بازدید از اماکن عمومی و 128 بازدید از اماکن بین راهی، یک هزار و 629 کیلوگرم/ لیترمواد غذایی غیرقابل مصرف را معدوم کردند.
وی اضافه کرد: همچنین در این بازدیدها 615 مورد کلرسنجی آب شرب و 15 مورد کلرسنجی از آب استخرهای قزوین نیز توسط این کارشناسان انجام شد.
اسکویی ادامه داد: در طرح بسیج سلامت نوروزی که هر ساله به منظور نظارت بهداشتی از اماکن حساس اجرا می شود، مراکز عرضه کننده مواد غذایی، استخرهای شنا، آرایشگاه ها، پایانه های مسافربری، هتل ها، مسافرخانه ها و رستوران ها، شیرینی پزی ها، جایگاه های عرضه بنزین و بوستان ها، ایستگاه های راه آهن و سرویس های بهداشتی عمومی مورد نظارت دقیق کارشناسان بهداشت محیط قرار می گیرد.
وی گفت: برای بازدید از این اماکن کارشناسان بهداشت محیط استان در ساعات اداری و غیراداری به طور متوسط در قالب 46 تیم یک تا 2نفره بازرسی از اماکن و مراکز را بر عهده دارند.
رئیس مرکز بهداشت استان قزوین افزود: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه بهداشت این مراکز و اماکن عمومی، موارد را با سامانه 190 یا 1490 وزارت بهداشت در میان بگذارند تا در بین 24 تا 72 ساعت به آنها رسیدگی شود.
طرح ملی بسیج سلامت نوروزی تا 15فروردین ماه ادامه دارد.
حدود 120کارشناس بهداشت محیط استان در اجرای این طرح مشارکت دارند.
در سال گذشته با اجرای این طرح11هزار و 200 بازدید بهداشتی از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن بین راهی انجام شده بود.
7388/ 6128 *خبرنگار: پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.