به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در روز نخست دیدارهای نوروزی خود افزود: همان‌ گونه که طبیعت در بهار حیات دوباره می یابد، انسان هم باید تلاش کند تا بیشترین اثرپذیری را از خدای متعال داشته باشد، چرا که هیچ موجودی در عالم به اندازه انسان قادر به تحول نیست.
حجت الاسلام عابدینی، خداوند را مرکز اثر در عالم هستی دانست و ادامه داد: انسان و کمال آن، غایت اصلی خلقت خداوند است و انسان ‌ها هم باید برای رسیدن به کمال انسانی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: رسانه ارزشی و انقلابی باید دین را جدی بگیرد و اگر رسانه‌ای به این تشخیص رسید، می‌تواند در جامعه صاحب اثر باشد و جامعه را به سمتی که مورد تایید حق ‌تعالی است، هدایت کند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود کمک به مظلومان و مستضعفان را یکی از رسالت ‌های جدی مسلمانان دانست و گفت: پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند 'اگر مسلمانی روزگار بگذراند و به فکر برادر دینی خود نباشد، مسلمان به حساب نمی‌آید'، بنابراین کمک به همنوعان باید سرلوحه کارها قرار گیرد.
امام جمعه قزوین در پایان اضافه کرد: در اهمیت کمک به دیگران، در حدیثی دیگر از رسول اکرم (ص) آمده 'اگر مسلمانی صدای مظلومی را بشنود که از مسلمانان طلب کمک می‌کند و به او کمک نرساند، مسلمان نیست'.
8054/ 6128 *خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.