به گزارش ایرنا، مریم بیدخام شنبه شب در حاشیه بازدید از ششمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز که در سرای تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه آغاز به کار کرده است، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایجاد نشاط و شادی در جامعه موضوع بسیار مهم و ضروری است و باید از همه ظرفیت ها از جمله برگزاری چنین جشنواره هایی برای ایجاد فضایی توام با شادی و نشاط برای شهروندان استفاده شود.
وی در ادامه اظهار داشت: این جشنواره فضای بسیار مناسبی برای جذب گردشگر و ایجاد نشاط در کودکان و آینده سازان کشور فراهم کرده است.
بیدخام با اشاره به اینکه وقتی برنامه ریزی غنی و قوی در زمینه کودکان انجام بشود و به شکل تخصصی در این حوزه ورود پیدا کرد می توان نتایج ارزشمندی را از آن انتظار داشت، تصریح کرد: از طریق این جشنواره ها می توان فرهنگ شهروندی را در بین کودکان نهادینه ساخت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه ایجاد نشاط و سرزندگی از نیازهای اساسی شهروندان جامعه محسوب می شود، اظهار کرد: کودکان به بازی ها و اسباب بازی های مناسب در این دوره از سن خود نیاز دارند تا بتوانند رفتار متعادلی در جامعه از خود بروز دهند و در آینده انسان های موفق، سرزنده و با نشاطی باشند.
وی یکی از نیازهای مهم و اساسی کودکان را نیاز به بازی و اسباب بازی برشمرد و خاطر نشان کرد: بازی تاثیر مستقیمی بر تربیت،روح و روان کودک دارد به گونه ای که بازی برای کودک همانند آب برای ماهی حیاتی است و جزو لاینفک زندگی آنان به شمار می رود که باعث رشد متعادل و پرورش قوای جسمی، روانی، عاطفی و اجتماعی این قشر می‌شود.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: کودکان به وسیله اسباب بازی با دنیای واقعی ارتباط برقرار کرده و از طریق بازی برای بزرگسالی کسب تجربه می‌کنند و خود را برای نقش افرینی در زندگی آماده می کنند.
وی با تاکید بر اینکه انتخاب نوع اسباب بازی مناسب سن کودک و نوجوان حائز اهمیت است، گفت: خانواده ها،مربیان و معلمان با بازدید از این جشنواره ها می توانند سطح دانش و اگاهی خود را ارتقا بخشیده و نوع اسباب بازی را متناسب با سن کودک و نوجوان خود انتخاب کنند.
بیدخام، برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی را به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی در کشور یاد کرد و گفت: این جشنواره همچنین نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق گردشگری در قزوین دارد به ویژه که در زمان بسیار مناسبی برگزار شده و گردشگران و خانواده ها با فراغ خاطر فرصت کافی برای بازدید آنرا که در یک مکان تاریخی برپا است، دارند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه بازی ها و اوقات فراغت کودکان نسل جدید تحت تاثیر فناوری و بازی های کامپیوتری قرار گرفته است،افزود: توجه بیش از حد کودکان و نوجوانان به بازیهای کامپیوتری علاوه بر اینکه سلامت جسمی آنان را مورد تهدید قرار می دهد، باعث بروز مشکلات جدی روحی برای آنها می شود.
بیدخام در پایان گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی کمک می کنند تا کودکان به جای بازی های کامپیوتری با بازی ها و اسباب بازی های مختلف آشنا شده و به آنها نیز بپردازند.
ششمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز که از روز گذشته آغاز به کار کرد تا 10 فروردین از ساعت 16 تا 22 در سرای تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه دایر می باشد.
7389* 3013
خبرنگار نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.