به گزارش ایرنا، ششمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در فضایی به وسعت 2 هکتار و در 90 غرفه آموزشی، فرهنگی، کارگاهی و فروشگاهی برپا شده است و در جریان آن کارگاه هایی از قبیل ساخت عروسک،سفال،قصه گویی،بازی شهرگشت،سلامت کودکان و کارگاه شعر و داستان پیش بینی شده اند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در این مراسم گفت: این جشنواره با هدف معرفی قزوین در سطح ملی و بین المللی، ترویج بازی های بومی و محلی در بین کودکان امروز، حمایت از تولید اسباب بازی بومی و معرفی بنای تاریخی سعدالسلطنه به عنوان نماد و هویت قزوین به گردشگران برگزار می شود.
سعید وزیری نژاد افزود: در پنج دوره برگزاری جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز، نزدیک به 600 هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی از جشنواره بازدید کرده اند و امسال نیز بسیار پربار و جذاب تر از سال های گذشته و با برنامه های متنوع تری میزبان هموطنان از سراسر کشور و همچنین شهروندان قزوینی هستیم.
این مسئول با بیان اینکه ششمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی به 2 قسمت بازی های گذشته و بازی های امروز تقسیم می شود، تصریح کرد: در بخش بازی های بومی و محلی گذشته، بازی های پنج استان شامل لرستان،گیلان،زنجان،ایلام و گلستان به نمایش گذاشته می شود.
وزیری نژاد در ادامه به بخش بین الملل جشنواره اشاره کرد و گفت: در این جشنواره 25 غرفه به حوزه فروشگاهی برای عرضه محصولات فروشندگان و تولیدکنندگان داخلی و خارجی اختصاص یافته است.
این مسئول از آموزش های شهروندی به کودکان در حیاط بهشتیان سرای سعدالسلطنه در حاشیه این جشنواره خبرداد و گفت: در این راستا آموزش هایی در رابطه با ترافیک، تفکیک زباله از مبدا، فضای سبز، محیط زیست،هویت شهری و گردشگری به کودکان ارایه داده می شود.
وزیری نژاد در ادامه از اجرای 100 برنامه هنری در طول 10 روز برگزاری این جشنواره توسط گروههای مختلف هنری، تئاتر عروسکی ملی و استانی در زمینه کودکان خبرداد و گفت: مسابقه محله، نمایش های عروسکی، خان بابا، حامی و شهر فرنگ از گروههای هنری هستند که در این جشنواره نقش آفرینی می کنند.
وی در پایان گفت: برنامه خیمه شب بازی، معرفی عروسک های استانی و عروسک های غول پیکر از استان البرز و نمایش عروسک شکرستان در سفره هفت سین از دیگر بخش های این جشنواره است.
ششمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز قزوین تا 10 فروردین ماه 96 هر روز از ساعت 16 تا 22 در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه قزوین برپا خواهد بود.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.