به گزارش پنجشنبه ایرنا، رضا افلاطونی در آئین آغاز به کار مانور گشت های حفاظتی امور اراضی کشاورزی استان قزوین در تعطیلات نوروزی، افزود: این رقم در سطح کشور پائین تر است و تنها 10 درصد مساحت ایران قابلیت کشاورزی را دارا است.
این مسئول اضافه کرد: در چنین شرایطی تخریب و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی را باید خیانت به شهروندان و همچنین آیندگان دانست.
افلاطونی، صیانت و حفاظت از زمین های کشاورزی را در کنار عرصه های طبیعی یک رسالت همگانی دانست و اظهار کرد: تخریب و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی می تواند تهدید بزرگی برای امنیت غذایی کشور باشد.
مدیر امور اراضی کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: امروزه همه کشورهای پیشرفته به این موضوع دست یافته اند که توسعه پایدار در گرو حفظ منابع خدادادی و نگهداری مناسب از آنها از جمله زمین های کشاورزی است.
این مسئول در ادامه گفت: با راه اندازی گشت های مشترک بازرسی متشکل از منابع طبیعی، محیط زیست، امور اراضی و نیروی انتظامی تلاش داریم از هرگونه تغییر کاربری و تخریب اراضی کشاورزی جلوگیری کنیم.
وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی کشاورزی، مراتب را برای رسیدگی به سامانه 131 اطلاع دهند.
از هنگام تصویب قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در 20 سال گذشته، در سطح استان قزوین پنج هزار و 413 فقره تغییر کاربری مورد شناسایی قرار گرفته که در مجموع شامل 923 هکتار زمین بوده است.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.