به گزارش ایرنا، سرهنگ نصرالله بیگلری روز چهارشنبه در حاشیه آغاز چهاردهمین رزمایش سراسری ترافیکی طرح نوروزی که در عوارضی شماره 2 آزادراه قزوین - زنجان برگزار شد، با اشاره به نقش توجه به نکات ایمنی در کاهش حوادث جاده ای، افزود: متاسفانه 70 درصد تلفات جاده ای امسال به علت توجه نکردن رانندگان به جلو، تخطی از سرعت و انحراف به چپ صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه استان قزوین محل تردد خودروهای عبوری 12 استان کشور می باشد و یکی از پرترددترین استان های ایران به شمار می رود، اضافه کرد: امسال برخورد با حوادث حادثه ساز و نبستن کمربند ایمنی خط قرمز پلیس است و عوامل مستقر نیروی انتظامی در جاده ها نیز به شدت با این تخلف ها برخورد می کنند.
وی با بیان اینکه در دهه اخیر شاهد کاهش کشته شدگان سوانح جاده ای از 28 هزار نفر به 16 هزار نفر بوده ایم، اظهار کرد: با این وجود پلیس تلاش می کند تا این رقم به صفر برسد.
سرهنگ بیگلری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: افزایش 1.5 میلیون خودرو در سطح کشور و صدور یک میلیون و 200 هزار جلد گواهینامه جدید به همراه افزایش 400 هزار دستگاه موتور سیکلت، حساسیت عوامل پلیس راه را در ایجاد امنیت ترافیکی در سال جدید دوچندان کرده است.
وی با اشاره به حساسیت کار پلیس راه در مسیرهای ارتباطی استان قزوین، اضافه کرد: قزوین تنها یک درصد از وسعت کشور را دارا است اما 15 درصد حجم ترافیک جاده ای کشور را در خود جای داده و به صورت مستمر نیز رتبه نخست تا چهارم تردد بین استان ها را به خود اختصاص می دهد.
به گفته وی، کاهش 11 درصدی تصادف های جاده ای و 7.3 دهمی مجروحان بیانگر حساسیت پلیس در امور ترافیکی جاده های استان در سال های اخیر است.
وی در پایان افزود: پلیس راه استان قزوین در سال جاری 920 هزار و 943 مورد اعمال قانون کرده و سه هزار و 525 راننده خودرو و چهار هزار و 959 راکب دستگاه موتورسیکلت متخلف را متوقف ساخته و 237 مرحله نیز انواع طرح های ضربتی را به کار گرفته است.
چهاردهمین رزمایش سراسری ترافیکی طرح نوروزی همزمان با سراسر کشور در شش هزار و 600 کیلومتر از راه های استان قزوین اجرا می شود و تا چهاردهم فروردین ماه سال 96 ادامه دارد.
استان قزوین دارای 217 کیلومتر آزادراه، 292 کیلومتر بزرگراه، 253 کیلومتر راه اصلی و 563 کیلومتر راه فرعی است.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.