به گزارش ایرنا،این باغداران که تعداد آنها نزدیک به 60 نفر می رسید،پلاکاردی را با عنوان 'ما باغداران قزوینی خواستار حفظ و تقویت باغستان سنتی شهرداری قزوین هستیم ' با خود به همراه داشتند.
یکی از باغداران حاضر در این مکان گفت:سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین باید حفظ شود و نباید میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با فعالیت این مجموعه مخالف باشد.
این عده پس از طرح درخواست خود و اعلام آن به مسئولان دقایقی قبل محل را ترک کردند.
در هفته گذشته بخشی از باغستان سنتی قزوین مورد تخریب قرار گرفته بود.
محمد علی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با رسانه ای کردن این اتفاق، آنرا سازماندهی شده دانسته بود.
وی همچنین در نشست های شورای حفاظت از باغستان سنتی قزوین به انتقاد از عملکرد سازمان باغستان شهرداری قزوین پرداخته بود.
مسعود نصرتی شهردار قزوین نیز در آخرین نشست این شورا در پاسخ به انتقادها گفته بود: آماده ایم تا فعالیت سازمان باغستان سنتی را متوقف کرده و همه امور آن را به دستگاه های دیگر بسپاریم.
به گفته شهردار قزوین، سازمان باغستان سنتی شهرداری به منظور ساماندهی مسائل و مشکلات باغستان و مراقبت از این مجموعه راه اندازی شده است.
در ادامه این ماجرا نیز حمید رحمانی رئیس سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین به صحبت های مدیرکل میراث فرهنگی قزوین و انتقادهای وی از شهرداری واکنش نشان داده و اظهار کرده بود: اداره کل میراث فرهنگی برای حفاظت از باغستان ها قدمی برنداشته و به دنبال فرافکنی است.
شهر قزوین دارای 2 هزار و 611 هکتار باغستان سنتی است که جنوب، شرق و غرب این شهر را احاطه کرده اند.
در دهه های اخیر بخش زیادی از باغستان سنتی قزوین به دلیل توسعه شهر تخریب و نابود شده اند.
در حال حاضر به منظور حراست از این میراث و گنجینه سبز، شورای حفاظت از باغستان سنتی قزوین با عضویت دستگاه هایی چون استانداری، شهرداری، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و سازمان جهاد کشاورزی فعال است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.