به گزارش ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در هشتمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین افزود: جوانان دارای نیازهای متنوعی هستند که برآورده ساختن آنها به همت و تلاش همه دستگاه ها و نهادها نیازمند است.
وی در ادامه خواستار تقویت فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی در استان شد و اظهار داشت: این مهم می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی در بین جوانان قزوینی موثر باشد.
همتی اظهار کرد: به منظور پیشبرد فعالیت های فرهنگی باید شاهد هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر دستگاه های فعال در این حوزه باید یکدیگر بود.
استاندار قزوین گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در بین جوانان نیز باید از سوی دستگاه های فرهنگی و نهادهای مسئول مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به حمایت های دولت به منظور تسهیل در ازدواج جوانان، گفت: در همین رابطه با مصوبه سفر رئیس جمهوری به قزوین، شاهد پرداخت 10 هزار فقره وام ازدواج 200 میلیون ریالی در سال جاری به زوج های جوان در استان بوده ایم.
این مسئول ادامه داد: به منظور اشتغال جوانان همچنین امسال شاهد ساماندهی یک هزار و 50 واحد تولیدی در سطح استان بوده ایم که نقش مهمی در ایجاد نزدیک به 20 هزار شغل جدید در قزوین داشته است.
وی در پایان با اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب برای پرداختن جوانان به ورزش و تبیین نقش آن در سلامت روحی و جسمی این قشر، خواستار تهیه گزارشی از وضعیت پراکندگی فضاهای ورزشی در استان توسط اداره کل ورزش و جوانان قزوین به منظور توزیع مناسب فضاهای جدید به منظور بهره مندی مطلوب تر جوانان از این فضاها شد.
براساس آمارهای اعلام شده از جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری استان قزوین، 30 درصد را افراد 15 تا 29 ساله تشکیل می دهند که به عنوان جامعه جوان این استان شناخته می شوند.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.