حکمت الله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این اتوبوس آمبولانس در ایستگاه عوارضی شماره 2 آزادراه قزوین-کرج به عنوان یکی از نقاط پرتردد جاده ای کشور مستقر خواهد شد تا بتواند در فرایند امدادرسانی به حادثه دیدگان سوانح در این مسیر موثر واقع شود.
این مسئول در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر قزوین در نوروز 96 با 25 پایگاه ثابت،موقت و سیار جاده ای برای امداد رسانی به مسافران آماده است.
هاشمی اضافه کرد:علاوه بر پایگاه های ثابت و موقت امداد و نجات جاده ای، پنج تیم عملیاتی در مرکز استان شامل امداد هوایی، تیم آنست، واکنش سریع، توانا و مرکز کنترل هماهنگی عملیات به منظور خدمت رسانی به حادثه دیدگان در ایام نوروز96 آماده هستند.
وی اضافه کرد:40دستگاه آمبولانس، 13 دستگاه موتور آمبولانس، 18دستگاه ست نجات،یک دستگاه خودروی آرگو برای نجات در شرایط سخت مانند سیلاب و مناطق کوهستانی و نقاط صعب العبور، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 15دستگاه ماشین کمک دار از جمله تجهیزات هلال احمر استان قزوین در عملیات امداد و نجات برای حادثه دیدگان هستند.

**برگزاری دوره بازآموزی برای 450نجات گر طرح امداد و نجات نوروز
هاشمی در ادامه از برگزاری یک دوره بازآموزی برای نجاتگران و امدادگران شرکت کننده در طرح امداد و نجات نوروز خبر داد و گفت: در این دوره که با هدف ارتقای آمادگی و توان امدادگران و بازآموزی آموخته ها و مهارت های گذشته انجام شد، شرکت کنندگان فعالیت های پیش بیمارستانی،دستورالعمل های سازمان امداد و نجات، استفاده از تجهیزات امدادی و سایر موارد لازم را مرور کردند.
وی ادامه داد: در این دوره 450 نجات گر و امدادگر زن و مرد که قرار است در طرح امداد و نجات نوروز 96 شرکت کنند، حضور پیدا کردند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: برای امداد رسانی هرچه بهتر، جمعیت هلال احمر استان قزوین با تمام توان عملیاتی خود نوروز سال 96 حضور یافته و مرخصی تمام نیروی انسانی نیز لغو خواهد شد.

**واحدهای امداد خودرو آموزش امداد و نجات و کمک های اولیه دریافت می کنند
هاشمی اضافه کرد: در کمیته امداد و نجات ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین به منظور تاثیر گذاری بیشتر در امدادرسانی به مسافران جاده ای، 2 رویکرد جدید را در حوزه بیمه ها و امداد خودرو اتخاذ کرده ایم.
وی ادامه داد:امداد خودرو ها معمولا اولین واحد هایی هستند که در صحنه حادثه حاضر می شوند و به دلیل وجه مادی خدماتی که دارند معمولا نگاه و ذهنیت مردم به آنها در ابعاد مالی خلاصه می شود، از این رو برای تغییر این رویه و افزایش سرعت و کیفیت خدمات امدادی در صدد هستیم تا پایان سال جاری کمک های اولیه امدادی را به شاغلان در امداد خودروها آموزش دهیم.
هاشمی با بیان اینکه برای تحقق شعار رضایت مندی مردم و ارائه خدمات موثر و با کیفیت باید تمهیدات ویژه ای اندیشید، افزود: به همین خاطر با دعوت و توجیه شرکت های بیمه در استان، از آنها خواستیم حضور مستمری در کنار جمعیت هلال احمر داشته باشند تا مسافران برای امور بیمه ای خود مجبور نباشند پس از تعطیلات مراجعه کنند.
جمعیت هلال احمر در نوروز هرسال با سه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در حوزه جوانان، فرشتگان رحمت در حوزه داوطلبان و امداد و نجات در حوزه معاونت امداد و نجات به مردم خدمات ارائه می کند.
7388* 3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.