به گزارش ایرنا فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلای اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم گفت: شهدا برای دفاع از اسلام، از جان خود به عنوان ارزنده ترین مطاع در گذشتند تا ارزشهای اسلامی و انسانی زنده بماند.
سردار محمد شاهرخی افزود: شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس در مسیر حق و حقیقت حرکت کردند و ما نیز باید با الگو گرفتن از آنها و در جهت زنده نگه داشتن فرهنگ و شیوه زندگی شهدا، از هیچ اقدامی فروگذار نکنیم.
وی اظهار داشت: رقیه رضایی از شهدای شاخص کشور در سال 95 ادامه دهنده راه حضرت زینب (س) است و زنان کشور ما باید با استمداد از این شهیده، میراث دار راه شهدا باشند.
سردار شاهرخی اضافه کرد: باید به این درک و فهم برسیم که اگر در مسیر شهدا قدم برداریم به سعادت دنیوی و اخروی خواهیم رسید و شهدا از ما راضی خواهند شد.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شهید و اجر شهادت اشاره کرد و گفت: معظم له تعبیری در خصوص شهدا به این مضمون دارند که 'با این ستاره ها می شود راه را پیدا کرد'.
فرمانده سپاه صاحب الامر تاکید کرد: شهدا راهنمایان جامعه ما هستند و با پرتو افکنی امت را در مسیر اصلی هدایت می کنند تا راه گم و جامعه اسلامی به سمت ضلالت نرود.
هفت هزار شهیده زن در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.
استان قزوین دارای 17 شهیده زن است که 9 شهیده مربوط به واقعه شهادت حجاج در سال 1366 توسط عوامل سعودی و 8 شهیده نیز مربوط به وقایع انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می باشند.
استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7390/ 6128 *خبرنگار: گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.