به گزارش ایرنا، فریدون همتی یکشنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین افزود: با توجه به حجم بالای عبور و مرور از مسیرهای ارتباطی استان، می توان در مکان های مناسب با ایجاد بازارچه بین راهی برای فروش محصولات بومی به اشتغال زایی افراد جویای کار و نیازمند کمک کرد.
استاندار قزوین اظهار کرد: ایجاد و راه اندازی بازارچه های بین راهی می تواند در رابطه با اشتغال زایی افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) طرحی زودبازده باشد و به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.
وی با بیان اینکه مصرف کالای داخلی را باید گام برداشتن به سمت اقتصاد مقاومتی بدانیم،اظهار کرد: در این خصوص باید فرهنگ سازی شود و رسانه ها پای کار بیایند.
وی در ادامه بر برنامه ریزی برای کاهش جمعیت زیر پوشش نهادهای حمایتی در قزوین تاکید کرد و اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید توانمندسازی افراد تحت حمایت مورد توجه جدی قرار بگیرد.
استاندار قزوین گفت: باید در حوزه توانمندسازی و خودکفایی به گونه ای برنامه ریزی کرد که خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) برای یک مدت زمان کوتاه از حمایت های این نهاد بهره مند شوند نه این که به شکل دائم وابسته به کمک باشند.
همتی اظهار کرد: فعالیت های کمیته امداد خمینی (ره) باید راهی به منظور تعالی مادی نیازمندان باشد و نباید به عنوان یک محل دائم و قرارگاه همیشگی برای کمک رسانی به افراد محسوب شود.
همتی خواستار تدبیر برای بیمه شدن جامعه هدف کمیته امداد خمینی(ره) در استان شد و اظهار کرد: این اقدام می تواند بخشی از مشکلات و دغدغه های اقشار آسیب پذیر جامعه را مرتفع کند.
استاندار قزوین اظهار کرد: از افراد خیر، متمول و ارکان دولت در سطح استان تقاضا می کنیم تا به مدت 10 سال به میزان توان خود حق بیمه اقشار آسیب پذیر را پرداخت و تقبل کنند تا بتوان با این اقدام نیکوکارانه بخشی از مشکلات این افراد را حل کرد و در این رابطه بنده خود به عنوان نخستین شخص اقدام می کنم.
همتی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید برای اشتغال زایی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: یکی از بهترین روش ها برای تحقق این مهم احداث نیروگاه های خورشیدی کوچک است که درآمد مناسبی را نصیب اقشار ضعیف می کند.
وی اظهار کرد: با توسعه اجرای این طرح در استان که در حال انجام است، ضمن اشتغال زایی و ایجاد درآمد برای اقشارآسیب پذیر می توان با تولید انرژی پاک به حفاظت از محیط زیست کمک کرد.
استاندار قزوین در خصوص ساخت یک هزار و 200 واحد مسکن محرومان در استان نیز گفت: واحدهای روستایی و شهری تعیین شده باید با پیگیری دستگاه های متولی هرچه زودتر احداث و به متقاضیان تحویل شوند.
همتی در پایان از کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی قزوین خواست تا آخر هفته جاری رقم دقیق افراد مددجو که به مسکن نیازمند هستند را به بنیاد مسکن ارائه کنند تا تمهیدات لازم برای رفع این نیاز اندیشیده شود.
6104* 3013
خبرنگار:ناصر نیلی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.